به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، وی با اشاره به اینکه اراده ملی برای توسعه شبکه ارتباطات ثابت تنها راه نجات مخابرات در راه توسعه است اظهار داشت : اکنون تنها راه باقی مانده برای مخابرات، گسترش فیبرنوری است که سرمایه گذاری و شگردهای جدید بازاریابی را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات یعنی برقراری عدالت ارتباطی در جامعه اطلاعات به عنوان مهم ترین ایده نام برد و گفت: در شرکت دانش بنیان ، اساس بر شفاف سازی اطلاعات در درجه اول برای کارمندان و در درجه دوم برای مشتریان است.
کارشناس ارشد مخابرات گفت: بهبود ساختار رگولاتوری در بخش دولتی و خصوصی، شرط تحقق برنامه‌ها در بخش مخابرات و ارتباطات و ضامن استمرار، تاب‌آورسازی و رونق بازار و اقتصاد خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
پورخصالیان با انتقاد از شرایط کلی ارتباطات در کشور گفت: ضریب نفوذموبایل در کشور مابسیار بالاتر از ثابت است و این مغایر شاخص های ارتباطی در مقایسه با کشور های توسعه یافته است.
مهندس پورخصالیان توضیح داد: اصلاح نظام تعرفه‌ای نگهداری تلفن ثابت شرکت مخابرات، نسبت به هزینه‌های توسعه‌ی بخش ارتباطات، تغییر حداقلی در تعرفه ها محسوب می‌شود که امیدواریم منجر به نگهداری شبکه با کیفیت مطلوب و متوقف نشدن توسعه شبکه شود.
وی گفت: علاوه بر لزوم تغییر تعرفه تلفن، ایجاد یک نگاه عدالت محور و دانش بنیان برای پیشبرد واقعی حوزه ارتباطات ضروری است و در کنار افزایش تعرفه، شاخص عدالت ارتباطی در روستاها و ودردورافتاده ترین نقاط کشور نیز مورد توجه قرار گیرد.
در این مجموعه برنامه ها که از صفحه رسمی اینستاگرام مخابرات به آدرس https://www.instagram.com/tci_iran/ پخش می شود، گفتگوهای تخصصی و بررسی مسائل مختلف مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار دارد که در برنامه امشب ، دکتر پورخصالیان، کارشناس ارشد مخابرات و فناوری اطلاعات با مجری گری آرش سروری، فعال حوزه استارتاپی و فناوری، چالش ها و راهکارهای پیش روی مخابرات ایران و چیستی و چگونگی برقراری عدالت ارتباطی را در مسیر توسعه جامعه اطلاعاتی مورد بررسی قرار دادند.