به گزارش اکونا پرس،

اسمبل کاران حرفه‌ای به این امر واقف هستند که خنک‌کنندگی درون فضای کیس امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است. امروزه قدرت پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیکی یه دلیل نیاز بیشتر کاربران علی‌الخصوص گیمرها به قدری بالا رفته است که این اتفاق سبب شده تا نیاز به تهویه مناسب درون کیس بیش از پیش مطرح شود. اکنون ایسوس به عنوان برترین تولید کننده محصولات کامپیوتری در دنیا با معرفی کیس جدید GT502 تحت زیرمجموعه TUF Gaming تلاش کرده با قرار دادن دو محفظه جهت حفظ زیبایی بیشتر و از آن طرف خنک کنندگی بالاتر، دست اسمبل کاران حرفه‌ای را کاملا باز بگذارد.

کیس TUF Gaming GT502 طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای بکارگیری سیستم خنک‌کننده درون این کیس، در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این کیس در دو مدل ارائه می‌شود: مدل TUF Gaming GT502 PLUS Edition که با چهار فن ARGB از پیش نصب شده به همراه یک هاب کنترل از نوع ARGB عرضه خواهد شد. مدل دیگر نسخه استاندارد TUF Gaming GT502 خواهد بود که امکان نصب خنک‌کننده‌های کاستوم را به کاربر خواهد داد.

هر دو این مدل‌ها دارای دو محفظه هستند. محفظه ثانوی که فضایی به عرض 9 سانتی‌متر برای مدیریت کابل‌ها ارائه می‌دهد آماده پذیرایی از منبع تغذیه شما می‌باشد. همچنین مجهز به چند براکت همه کاره است که از آن می‌توان برای نصب حداکثر سه حافظه ذخیره‌سازی و یا حتی یک رادیاتور 360 میلی‌متری استفاده کرد.

محفظه اصلی تا دندان مسلح به فن‌های خنک کننده می‌باشد. ایسوس برترین برند کامپیوتری در دنیا در نسخه PLUS از چهار فن ARGB 120 میلی‌متری از پیش نصب شده برای تخلیه هوای گرم از پشت و بالای کیس بهره گرفته است. همچنین در محفظه کلی فضا برای نصب فن‌های 120 میلی‌متری بیشتر نیز وجود دارد. در مجموع می‌توان گفت این غول تایوانی امکان نصب حداکثر 13 فن را در اختیار کاربر قرار داده است. این امر کمک می‌کند تا دقیقا در جایی که نیاز دارید، هوای خنک برسانید.

این تازه آغاز کار است. ایسوس روی سقف کیس براکتی را تعبیه نموده است که امکان نصب رادیاتور تا 360 میلی‌متر را پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب این امکان در اختیار کاربر قرار دارد که همزمان از خنک‌کننده مایع لوپ بسته برای پردازنده و کارت گرافیک بهره گیرد.

ایسوس بزرگ‌ترین تولیدکننده سخت‌افزار کامپیوتری در دنیا کیس TUF Gaming GT502 را به گونه‌ای طراحی کرده است که کاربر به راحتی با بالازدن آستین‌هایش شروع به اسمبل درون آن کند. این کیس با پشتیبانی از مادربردها با فرم فاکتور ATX و منبع تغذیه‌های ATX و نیز مدیریت آسان کابل، فضای کافی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا به آسانی به چیدمان قطعات درون آن بپردازد و بدون دغدغه با ارائه فضای مناسب به مدیریت کابل‌ها مشغول شود.

 

در محفظه اصلی کاربر امکان نصب کارت گرافیک تا طول 40 سانتی‌متر را دارد. با تعبیه یک براکت ایسوس این آزادی عمل را در اختیارتان گذاشته است تا کارت گرافیک خود را به صورت افقی یا عمودی نصب نمایید.

امروزه با توجه به بکارگیری هیت‌سینک‌های عظیم‌الجثه روی کارت‌های گرافیک بالارده، نیاز به یک هولدر از نان شب واجب‌تر است. از این رو این غول تایوانی همراه این کیس یک براکت قرار داده است تا وزن کارت گرافیک خود را به آسانی مهار نمایید و طول عمر قطعه ارزشمند سیستم خود را بیش از پیش بالا ببرید. این هولدر صرف نظر از اتصال افقی یا عمودی کارت گرافیک قابل استفاده است. در حالت افقی در محدوده 46 الی 139 میلی‌متری و در حالت عمودی در محدوده 15 الی 45 میلی‌متری قابلیت اتصال دارد.

کیس TUF Gaming GT502 قابلیت شخصی‌سازی بالایی دارد. امروزه بسیاری از کاربران و اسمبل‌کاران حرفه‌ای علاقه دارند تا با سلیقه خود چیدمان کیس را انجام دهند؛ از این رو کیس GT502 با بیش از 25 قطعه قابل جدا شدن، گزینه مناسبی برای تمام سلایق بشمار می‌آید.

در این کیس مجموعه‌ گسترده‌ای از قطعات گرد هم آمده‌اند که از نظر سازگاری، پایداری و دوام رده کلاس نظامی دارند و در عین حال در قالب یک کیس شکیل ارائه شده‌اند. در قسمت جلو و سمت چپ کیس، از پنل شیشه‌ای شفاف بهره گرفته شده است تا نمای زیبایی از داخل کیس را به رخ بکشد.

امروزه نیاز به استفاده از نورپردازی در زمان بستن کیس، بیش از هرچیز به چشم می‌آید. از این رو ایسوس نخستین برند گیمینگ در دنیا به این امر توجه ویژه داشته است و گزینه‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار داده است. در نسخه استاندارد لوگو TUF Gaming روی پنل جلویی از فناوری AURA Sync پشتیبانی می‌کند. البته در نسخه PLUS یک هاب ARGB 6 پورت ارائه شده است که با محفظه پلاستیکی پوشیده شده تا در برابر اتصال کوتاه که شاید بصورت تصادفی اتفاق بیفتد، محافظت شود. با استفاده از این هاب و اتصال فن‌های کیس به آن و در ادامه اتصال به هدر ARGB مادربرد، کاربر می‌تواند به آسانی با استفاده از برنامه Armoury Crate در ویندوز با استفاده از فناوری AURA Sync به همگام سازی نورپردازی درون کیس بپردازد.

کیس TUF Gaming GT502 در پنل جلویی مجموعه غنی از درگاه‌های ارتباطی را پشتیبانی می‌کند. در این پنل با پورت های USB 3.2 Type-A روبرو هستیم. در کنار آنها، جک 3.5 میلی‌متری خروجی صدا و نیز درگاه USB 3.2 Gen 2 Type-C وجود دارد که به راحتی با استفاده از مادربردهایی که از هدر Type-C پشتیبانی می‌کنند، می‌توان از سرعت بالای انتقال اطلاعات بهره گرفت.

طراحان تایوانی ایسوس برای جابجایی آسان این کیس نیز فکری اندیشیده‌اند. آنها از دو دسته نخی ضخیم بافته شده بهره گرفته‌اند که امتحان تحمل وزن تا 30 کیلوگرم را در حالت آزمایشگاهی پس داده‌ است. با استفاده از این دسته‌ها دیگر نگرانی بابت جابجایی کیس TUF Gaming GT502 وجود ندارد. فقط در هنگام استفاده از خنک‌کننده مایع کاستوم، حواستان به مجموع وزن کیس حتما باشد تا در هنگام استفاده از این دسته‌ها برای جابجایی به مشکل نخورید.

کیس TUF Gaming GT502 را بدون دردسر و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توان پاکسازی نمود. به لطف فیلترهای با قابلیت جابجایی تعبیه شده توسط ایسوس روی این کیس، به آسانی می‌توان در صورت نیاز، گرد و غبار جمع شده روی آنها را تمیز کرد.

در پایان کیس TUF Gaming GT502 در کنار بهره گیری از دو محفظه جدا برای خنک‌سازی بهتر و همچنین ظاهر زیبا و جذاب‌تر، دست کاربران و اسمبل‌کاران حرفه‌ای را باز گذاشته است تا بتوانند با آزادی عمل نسبت به چیدمان قطعات با سلیقه خود درون این کیس، اقدام نمایند. همچنین با توجه به فضای در نظر گرفته شده برای مدیریت کابل‌ها، با یک اسمبل تر و تمیز نیز طرف خواهیم بود. این کیس در کنار تمام امکانات برشمرده شده، به دلیل داشتن براکت جهت نصب عمودی کارت گرافیک و هاب کنترل 6 پورت ARGB و گزینه‌های بسیار زیادی جهت دیزاین درون کیس، محدوده انتخاب قطعات سیستم مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اکنون ایسوس با تولید این محصول و روانه کردن آن به بازار جهانی قدرت، خود را بار دیگر در طراحی کیس‌های گیمینگ به رخ رقیبان کشیده است.

این کیس به زودی با گارانتی رسمی وارد بازار خواهد شد.