به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در ادامه برنامه‌ریزی‌های انستیتو ملی بازی‌سازی برای برگزاری اردوهای آموزش بازی‌سازی در استان‌های کشور، این اردوها در فصل پاییز 1401 در 5 استان کشور برگزار می‌شود.

به گفته فرزانه شریفی مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی در مهرماه علاوه بر استان یزد، در استان قم نیز اردوی آموزش بازی‌سازی ویژه علاقه‌مندان در این استان برگزار می‌شود. براساس برنامه‌ریزی انجام شده این اردوهای آموزشی حضوری، در آبان ماه در شهر بیرجند در خراسان جنوبی و در آذر ماه در استان‌های بوشهر و قزوین برگزار می‌شود.

گفتنی است انستیتو ملی بازی‌سازی با رویکرد حمایت از کشف استعدادهای ناشناخته صنعت بازی در مناطق مختلف کشور، از تابستان 1401 برنامه برگزاری اردوهای آموزش بازی‌سازی را در استان‌های مختلف کشور از جمله سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و شهرستان جلفا آغاز کرد.

اردوی آموزش بازی‌سازی استان یزد که چند روزی است با حضور شرکت‌کنندگانی از گروه‌های سنی مختلف دانش آموزی و دانشجویی کار خود را آغاز کرده، پنجمین رویداد استعدادیابی انستیتو ملی بازی‌سازی در کشور است که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان و کارخانه نوآوری درخشان تا 20 مهرماه در این استان برگزار می‌شود.

این رویداد شامل 50 ساعت آموزش فشرده بازی‌سازی با حضور مربیان حوزه فنی بازی‌سازی است و به شرکت‌کنندگان در آن گواهینامه بازی‌سازی انستیتو ملی بازی‌سازی ارائه می‌شود.

شرکت‌کنندگان در این اردو پس از اتمام فرآیند آموزش‌ها در حوزه‌ فنی و تشکیل تیم، در قالب مسابقه بازی‌‌سازی (گیم‌جم) به رقابت با یکدیگر می‌پردازند تا بتوانند براساس آموزش‌های ارائه شده به تولید یک محصول دست پیدا کنند. به پروژه‌های برتر این رویداد براساس ارزیابی داوران، هدیه نقدی تعلق می‌گیرد.

 ایجاد شرایط جذب منتخبان به عنوان نیروی انسانی توانمند و با استعداد در صنعت بازی‌سازی کشور، ارائه گواهینامه مهارتی، استفاده رایگان از دوره‌های آموزشی مقدماتی انستیتو ملی بازی‌سازی و ارائه آموزش‌های مستمر از دیگر امتیازاتی است که توسط انستیتو ملی بازی‌سازی برای تیم‌های منتخب این رویداد در نظر گرفته شده است.