به گزارش اکونا پرس،

پژمان علیمیرزایی، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت صنایع گلدیران در مراسم افتتاح خط تولید ماکروویو در این واحد تولیدی با اشاره به اینکه در کالای مایکروویو ما سهم بازار را نه از برندهای قانونی حاضر در بازار بلکه از رقیب سرختی به اسم قاچاقچی باید بگیریم، گفت: اندازه تقریبی بازار مایکروویو در ایران،300هزار دستگاه در سال است و در حال حاضر تامین نیاز بازار از مبادی ورودی غیررسمی صورت می‌گیرد و همین باعث شده عدم‌النفع دولت به میزان تقریبی، بالغ بر 405 میلیارد تومان به واسطه ورود کالا از مبادی غیررسمی و پرداخت نشدن حقوق گمرگی و مالیات است.

وی با بیان اینکه تاکنون تولید کالای مایکروویو در کشور توسط برندهای داخلی صورت نگرفته و تنها تولید فرهای توکار صورت می‌گیرد، گفت: مصرف‌کننده تا پیش از این چاره‌ای نداشت که نیاز خود را بدون خدمات پس از فروش و گارانتی از کالای قاچاق تامین کند.

علیمرزایی با اشاره به تولید مایکروویو برای نخستین‌ بار توسط جی‌پلاس با استاندارد‌های سخت‌گیرانه و قابل اطمینان و عرضه با گارانتی معتبر گفت: تحقق تامین 37 درصد نیاز بازار مایکروویو در حال حاضر و‌ امکان تامین 100 درصد نیاز بازار با افزایش ظرفیت تولید وجود دارد.

علی‌میرزایی افزود: سرمایه‌گذاری مستقیم بالغ بر 15 میلیارد تومان به صورت ریالی و 4.5 میلیون دلار به صورت ارزی برای خط تولید مایکروویو صورت گرفته است و‌اشتغالزایی بالغ بر 150 نفر به صورت مستقیم در فاز اول و‌500 نفر در فاز توسعه پیش‌بینی شده است.

قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت صنایع گلدیران افزود: برنامه افزایش عمق ساخت به مقدار تقریبی 30 درصد تا پایان سال 1401پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به عرضه اولیه سهام شرکت صنایع گلدیران در فرابورس با ارزش برآوردی 2500 میلیارد تومان و به ازای هر سهم 650 تومان گفت: در سال 2021 فروش این شرکت نزدیک به سه هزار میلیارد تومان بود که نسبت به سال 2020، رشد دو برابری داشت و منجر به افزایش سهم بازار این برند به ویژه در بازار تلویزیون و محصولات صوتی تصویری شد.