به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس دهناد در این نشست که به صورت ویدئوکنفرانسی برای استان های ناحیه پنج شامل فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان برگزار شد، با بیان اینکه مقوله حسابرسی در رفتار فردی اجتماعی و سازمانی تاثیر گذار است، بیان کرد: این موضوع هم موجب تاثیرات مثبت است و هم می تواند تاثیرات غیر مثبت داشته باشد .

وی با بیان اینکه اساسا به همین دلیل واژه حساب در فرهنگ دینی ما در قران در روایات اهمیت بسیاری دارد، اعلام کرد: در قرآن کریم واژه حساب ۴۷بار مورد تاکید قرار گرفته است که در ۸مورد آن خداوند متعال سریع الحساب معرفی شده است.

مهندس دهناد با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) فرمودند: حَاسِبُوا أَنْفُسَکُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا وَ زِنُوهَا قَبْلَ أَنْ تُوزَنُوا وَ تَجَهَّزُوا لِلْعَرْضِ الْأَکْبَر؛ اعلام کرد : بر طبق این حدیث، لازم است پیش از آنکه به حساب شما برسند خود به حساب خویش برسید، و قبل از آنکه مورد سنجش قرار گیرید خویشتن را بسنجید، و خود را براى رستاخیز بزرگ آماده کنید.

وی تاکید کرد: بر این اساس باید بپذیریم که موضوع حسابرسی عمیقا در زندگی فردی جمعی سازمانی و همه شئون زندگی ما تاثیر گذار است.

مهندس دهناد با اعلام اینکه اولین شرط حسابرسی استقلال رای حسابرس است، گفت: حسابرسی درست باید بدون هرگونه پیش داوری و بدون حب و بغض بدون نگاه مچ گیرانه و بدون غفلت باشد.

وی با بیان اینکه حسابرس باید نسبت به موضوع اشراف داشته باشد تا بداند از چه چیزی حسابرسی می کند، گفت: یکی از موانع و مشکلات کشور تاخیر در حسابرسی است در بسیاری از موارد اطاله حسابرسی نتیجه حسابرسی را بی اثر و یا کم اثر می کند

مهندس دهناد بیان کرد: نتیجه حسابرسی نباید نوش دارو بعد مرگ سهراب باشد، بلکه می تواند موجب تقویت اعتماد در تعاملات درون سازمانی و برون ساز مانی گردد.

نایب رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: نکته ای را که من لازم می دانم در این جلسه تاکید کنم این است که نتیجه گزارش حسابرسی برای مدیران اهمیت بالایی دارد و در حقیقت به افزایش اعتبار بخش مالی شرکت می افزاید.

مهندس دهناد گفت: گزارش حسابرسی در حقیقت تجلی و ترجمه وباز تاب عملکرد مالی است، یعنی در شرکت مخابرات و در کمیته انتصابات نتیجه حسابرسی را به عنوان یک متغیر مهم در انتصابات مد نظر قرار خواهیم داد.