به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این تفاهم‌نامه در حاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در مصلی امام خمینی (ره) میان محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و حمیدرضا غلامزاده دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی امضاء شد.

برگزاری مسابقات بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای میان کشورهای آسیایی با هدف ترویج باز‌ی‌های سالم، برگزاری رویدادهای آموزشی در حوزه بازی‌سازی و همچنین تاسیس شعبه انستیتوی ملی بازی سازی ایران در کشورهای مستعد آسیایی، برگزاری رویدادها و کنفرانس‌های علمی جهت ترویج سواد بازی‌های رایانه‌ای و رده‌بندی سنی بازی‌ها، معرفی کتاب‌ها و دستاوردهای علمی بنیاد در حوزه بازی‌سازی، سواد بازی، از طریق نشر کتب و شرکت در نمایشگاه‌های کتاب کشورهای آسیایی از جمله زمینه‌های همکاری مشترک در این تفاهم‌نامه است.

همچنین همکاری برای تولید بازی‌های جدی در حوزه نیازهای فرهنگی و تجاری مجمع شهرداران آسیایی در موضوعانی مانند مهارت افزایی، گردشگری، محیط زیست، نظافت شهری، حقوق شهروندی، کمک‌های اولیه، مقابله با سیل و زلزله، مدیریت مصرف منابع انرژی گاز، برق و سوخت،آب، آلودگی هوا، مهاجرت معکوس و معرفی اماکن گردشگری کشورهای آسیایی از دیگر موضوعاتی است که از طریق این تفاهم‌نامه مشترک دنبال خواهد شد.

محمدامین حاجی هاشمی در مراسم امضاء این تفاهم‌نامه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص روند فعالیت نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای و نظارت بر محتوای بازی‌ها در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، به تبیین زمینه‌ همکاری‌های مشترک و ارائه پیشنهاد در خصوص توسعه تعامل میان دو دستگاه در بخش‌های مختلف صنعت بازی‌های ویدئویی و برگزاری رویدادهایی در این حوزه پرداخت.

حمیدرضا غلامزاده دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی نیز در این مراسم پیشنهادهای برگزاری یک لیگ بازی آنلاین برای ایام نوروز ویژه کشورهای آسیایی که نوروز را جشن می‌گیرند، برگزاری دوره‌های آموزش بازی‌سازی در کشورهای آسیایی منطقه و برنامه‌ریزی برای طراحی یک رویداد بزرگ در تابستان 1402 برای شهرهای مختلف کشورهای آسیایی را مطرح کرد.

 دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی در حاشیه مراسم امضاء این تفاهم‌نامه از چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در مصلی امام خمینی (ره) نیز بازدید کرد.