به گزارش اکونا پرس،

مانیتور Odyssey Neo G7 با وضوح UHD، نرخ تازه‌سازی تصویر 144 هرتز، زمان واکنش یک میلی‌ثانیه‌ای و پشتیبانی از AMD FreeSync Premium Pro، لذت بازی‌های 4K را با گیم‌پلی روان و کم‌نقص فراهم می‌کند و با کیفیتی واقعی آنها را در دنیای بازی محو می‌کند.  

هون چانگ، معاون اجرایی بخش نمایشگرهای سامسونگ در مورد اهداف این شرکت از معرفی مانیتور Odyssey Neo G7 گفت: «با گسترش بازار مانیتورهای گیمینگ، امروزه گیمرها به دنبال بهره بیشتر و افزایش کارایی مانیتورها هستند و اکنون ما فقط تجربه‌ای بهتر برای بازی و سرگرمی ارائه نمی‌دهیم بلکه در حال بازسازی قابلیت‌هایی هوشمند و جدید در نمایشگرهای خود هستیم که برای گیمرها فضایی همه جانبه از فناوری و سرگرمی را فراهم می‌کنند. نوآوری ما در عملکرد بصری این نمایشگر علاوه بر افزایش هیجان، گیمرها را در هر فضایی مجذوب بازی نگه می‌دارد.»

در ادامه با بررسی عملکرد و ویژگی‌هایی که برای بازی بهینه و شخصی شده است با این محصول بیشتر آشنا می‌شویم.

ابعادی برای هر بازی و هر برنامه‌ای

صفحه نمایش 43 اینچی Odyssey Neo G7 با وضوح 4k (3840 در 2160) تصاویر بازی‌های ویدئویی را با رنگ‌هایی زنده و طبیعی و وضوحی بالا به نمایش می‌گذارد. این مانیتور از استانداردهایVESA Display HDR600 و HDR 10+ پشتیبانی می‌کند که این اطمینان را به کاربران می‌دهد که در حال تماشای نزدیک‌ترین تصاویر ممکن به واقعیت هستند. مانیتورOdyssey Neo G7 از فناوری ماتریس کوانتومی سامسونگ بهره می‌برد که امکان کنترل خیلی دقیق و ظریف بسته‌های متراکم ال‌ای‌دی‌ را دارد. در نتیجه نمایش رنگ‌ها در هر محیط تیره و روشنی، با جزئیات بالا و به شکل واضح‌تری صورت می‌گیرد. علاوه بر این مات بودن صفحه نمایش آن مانع از انعکاس نور و بروز هرگونه حواس‌پرتی حین بازی می‌شود و به گیمرها اجازه می‌دهد حین تماشای جزئیات در صفحه‌ای بزرگ بر روی بازی متمرکز بمانند.     

وجود درگاه‌های اتصالی چون DisplayPort وHDMI  این نمایشگر را با هر کنسول و پلتفرمی سازگار می‌کند. افزون بر آن این دستگاه به WiFi و Bluetooth نیز مجهز است و شما می‌توانید بازی‌های گوشی هوشمند خود را در ابعادی بزرگ نمایش دهید و با یک کنترلر بدون نیاز به کنسول و یا دستگاه دیگری به بازی کردن بپردازید.

عملکردی در سطوح برتر

نرخ به‌روزرسانی 144 هرتز، زمان واکنش یک میلی‌ثانیه‌ای و پشتیبانی ازAMD FreeSync Premium Pro به عنوان سه عامل کلیدی کمک کرده تا تصاویر در مانیتور بدون پرش و لرزش و با حذف کامل تاخیر ورودی به نمایش دربیاید. با پاسخ‌دهی سریع و روان در حساس‌ترین موقعیت‌های بازی، علاوه بر انتقال تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی، بردن رقبا به کاری راحت‌تری تبدیل می‌شود.

از آنجایی که گیمرها معمولا به طور تخصصی فضای بازی خود را شخصی می‌کنند، Odyssey Neo G7 با ارائه طیف وسیعی از ویژگی‌های نوآورانه امکان تنظیم و بهینه سازی کامل موقعیت، اندازه و حتی نسبت صفحه نمایش را می‌دهد. برای مثال این مانیتور به قابلیت Flex Move Screen مجهز است و به کاربران این امکان را می‌دهد که برای مطابقت بیشتر، اندازه صفحه نمایش را بین 43 تا 20 اینچ تنظیم کنند و از این طریق به بهترین عملکرد خود در بازی دست پیدا کنند. ضمن اینکه به لطف قابلیت Ultrawide Game View هم کاربران می‌توانند نسبت تصویر را از 16:9 به 21:9 افزایش دهند.

قابلیت بعدی که در شخصی‌سازی بازی‌ها عملکرد موثری دارد، Samsung Game Bar است. ابزاری مفید که کاربران را قادر می‌سازد تا به سرعت تنظیمات مهم را بدون نیاز به ترک صفحه بازی مشاهده و یا تغییر دهند. با این قابلیت شما می‌توانید حین بازی ویژگی‌هایی مثل نسبت تصویر، دامنه دینامیکی بالا (HDR)، نرخ به‌روزرسانی متغیر (VRR)، حالت تصویر و حتی FPS (فریم بر ثانیه) را مشاهده یا تنظیم کنید و در عین حال از هیچ صحنه و لحظه‌ای در بازی غافل نشوید.   

قابلیت‌های هوشمند برای هر سبک و سلیقه‌ای

Samsung Smart Hub و Samsung Gaming Hub دو ابزار هوشمند دیگری هستند که در پاسخ به نیازهای کاربران هر تجربه‌ای را قابل تنظیم و شخصی می‌کنند. Samsung Gaming Hub یک سرویس جستوجوی بازی همه‌جانبه است که امکان دسترسی فوری به بازی‌های شرکت‌هایی چون Xbox وNVIDIA GeForce NOW و... را بدون نیاز به دانلود یا فضای ذخیره‌سازی فراهم می‌کند. این ابزار کاربران را قادر می‌سازد تا در هر گوشه ای از دنیای بازی بدون محدودیت کاوش کنند و به بازی کردن بپردازند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند از طریق سرویس Samsung Smart Hub نمایشگر خود را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنند و از برنامه‌های Prime Video، Netflix و YouTube برخوردار شوند و یا حتی بدون نیاز به کامپیوتر یا دستگاه دیگری و فقط با اتصال به اینترنت از تماشای برنامه‌های دلخواه خود بهره‌مند شوند.

مانیتور Odyssey Neo G7 به عنوان اولین نمایشگر Mini-LED صفحه تخت سامسونگ در سه ماهه ابتدایی سال 2023 راهی بازارهای جهانی می‌شود.