خرید سرور رایگان با توجه به اهمیت بسیار مهمی که در نحوه عملکرد و کیفیت سایت شما دارد یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی است که باید برای راه اندازی سایت و پلتفرم آنلاین شما برداشته شود. از طرفی اگر با نحوه خرید رایگان سرور آشنایی نداشته باشید، انتخاب بهترین نوع سرور که بتواند پاسخگوی نیازهای سایت شما باشد کار پیچیده‌ای خواهد بود.

با توجه به اینکه امروزه برخی شرکت‌های فروش خدمات هاست و سرور به دلیل فروش بیشتر خود به راحتی درباره سرویس‌های خود بزرگ‌نمایی می‌کنند، اگر شما به تازگی وارد دنیای هاستینگ و میزبانی شده باشید ممکن است به راحتی حواستان به ویژگی‌های مشتری پسندی که در صفحات خرید سرور ایران رایگان و سرویسهای مشابه اروپا نوشته شده پرت شود و از ویژگی‌های اصلی و مهم قافل شوید.

شتابان هاست یکی از معتبرترین مراکز فروش سرور ایران و سرور اروپا در ایران می‌باشد که در این مقاله قصد داریم با این هاستینگ معروف ایرانی، مهم‌ترین نکات آموزش خرید سرور رایگان را در اختیار شما همراهان عزیز اکوناپرس قرار دهیم ال بتوانید به راحتی اقدام به خرید خرید رایگان سرور نمایید.

اگر پاسخ سوالات زیر را نمیدانید، پیشنهاد میکنیم تا انتهای این راهنمای خرید سرور با ما همراه باشید:

  • سرور چیست و چه کاری انجام میدهد؟
  • انواع مختلف سرور میزبانی کدامند؟
  • چه تفاوتی بین خرید سرور ایران رایگان و خرید سرور اروپا رایگان وجود دارد؟
  • چه نکاتی را برای خرید رایگان سرور اختصاصی ایران باید رعایت کنیم؟

منظور از خرید سرور ایران رایگان چیست؟

سرورها راس اصلی ارتباط کامپیوترها و دستگاه‌های مختلف با شبکه و اینترنت هستند. بطور کلی سرور به معنای خدمات دهنده نقش و کاربردهای بسیار گسترده‌ای در دنیای تکنولوژی دارد، اما در میزبانی وب منظور ما از سرور، کامپیوتر قدرتمندی است که وظیفه‌اش بارگذاری صفحات سایت ما به سریع ترین شکل است.

برای مثال زمانی که برای خرید سرور ایران رایگان به سایت‌های فروشنده سرور از جمله شتابان هاست مراجعه میکنید، ابتدا سرورها درخواست شما برای باز کردن سایت را بررسی میکنند و در صورت تائید، با نمایش سایت به درخواست شما پاسخ می دهند.

آنها همچنین وظیفه مهم دیگری نیز دارند و آن وظیفه نگه داری از اطلاعات سایت ما و ایجاد یک فضای ایمن برای حفظ فایل‌های سایت شامل فایل‌های HTML، عکس‌ها، آیکن‌ها و... است.

نکات مهم خرید سرور ایران رایگان

برای خرید هاست و سرور ایران نکات بسیاری وجود دارد که دانستن آنها به ما کمک میکند از ایجاد یک تجربه منفی برای کاربرانی که میخواهند از سایت ما استفاده کنند جلوگیری کنیم.

پس از شاید ماه ها برنامه ریزی برای راه اندازی یک بستر آنلاین برای کسب و کار یا مجموعه کاریتان، داشتن یک سایت کند و بی کیفیت که هر از گاهی از دسترس خارج میشود قطعا چیزی نیست که به دنبالش باشید.

نکات مهم خرید سرور ایران رایگان

در ادامه مهم ترین نکاتی که برای تهیه سرور مجازی یا اختصاصی باید بدانید را بررسی میکنیم.

1. شناخت و انتخاب نوع مناسب سرور

اولین نکته ای که باید در هنگام خرید سرور ایران رایگان در نظر داشته باشید این است که به چه نوع سروری نیاز دارید. این مسئله بسیار مهم است چرا که انتخاب سرور اشتباه یا ممکن است هزینه های بسیار گزافی روی دستتان بگذارد، یا باعث شود سرویسی که خریداری کرده اید به خوبی نتواند نیاز سایت را برآورده کند.

دو نوع اصلی سرور در میزبانی وب سایت استفاده می شود که شامل موارد زیر هستند:

  • سرور اختصاصی (Dedicated Server)
  • سرور مجازی (Virtual Private Server)

هرکدام از این سرورها دارای ویژگی‌ها و مزایای خاص خودشان هستند که در ادامه با معرفی هرکدام متوجه خواهید شد که باید سرور مجازی اروپا و ایران را انتخاب کنید یا به سراغ خرید رایگان سرور اختصاصی ایران بروید.

·       آشنایی با سرور مجازی ایران

سرورهای مجازی یا اصطلاحا Virtual Private Server ها به نوعی از سیستم‌های مدیریت میزبانی گفته می‌شود که در آن سرورهای واقعی یا همان کامپیوترهایی که گفتیم را با استفاده از روش‌های مجازی سازی (Virtualization) به بخش‌های کوچک تر تقسیم می‌کنند. اینکار توسط شرکت‌های خرید هاست و سرور اروپا انجام میشود تا از قابلیت‌های گسترده و وسیع سرور به حداکثر استفاده را ببرند.

مزایا و معایبی که خرید سرور مجازی ایران در قالب VPS در اختیارتان قرار میگیرد را در ادامه مشاهده میکنید:

  • ارائه منابع اختصاصی به هر سایت و پلتفرم؛
  • امنیت بیشتر نسبت به هاست اشتراکی؛
  • سرعت و قدرت بالا در پردازش درخواستهای چندگانه؛
  • محدودیت کمتر نسبت هاست اشتراکی ایران و دسترسی به روت؛
  • بیشتر بودن قیمت سرور ایران رایگان نسبت به هاست اشتراکی؛
  • امنیت کمتر سرور مجازی اروپا در مقایسه با سرور اختصاصی ایران؛
  • نیاز به دانش فنی برای استفاده از سرور.

·       آشنایی با سرور اختصاصی اروپا و ایران

سرور اختصاصی در مقایسه با سرور مجازی یک گزینه پیشرفته تر و حرفه ای تر است که اکثرا شرکت ها و سازمان های بزرگ استفاده میشود. در این نوع میزبانی یک سرور با تمام امکانات و تجهیزاتش در اختیار شما و سایتتان قرار میگیرد تا به هر شکل که مایلید آن را شخصی سازی کنید.

مزایا و معایب خرید سرور اختصاصی ایران و اروپا:

  • بیشترین میزان امنیت و سرعت در میزبانی؛
  • در اختیار داشتن منابع کاملا اختصاصی؛
  • امکان شخصی سازی کامل سرور؛
  • بیشترین قیمت نسبت به تمام سرویسهای هاستینگ؛
  • نیاز به دانش فنی بالا برای مدیریت سرور.

2. انتخاب لوکیشن برای خرید رایگان سرور اختصاصی ایران یا اروپا

سرور مجازی ایران بهتر است یا سرور مجازی اروپا؟ آیا تفاوت این دو را می‌دانید؟

همانطور که گفتیم سرورها از اهمیت بالایی برای دسترسی به سایت ما برخوردار هستند، به همین دلیل این ابرکامپیوترها را در مکانی به نام دیتاسنتر (Datacenter) نگه داری میکنیم، اتاق‌هایی که دارای تهویه و خنک کننده های قوی و سیستم های ضدحریق است و در آن سرورها بصورت 24 ساعته زیر نظر متخصصین می‌باشند. دیتاسنترها در سرتاسر دنیا وجود دارند و به اینترنت همان کشور متصل هستند.

خرید رایگان سرور اختصاصی ایران به معنی خرید سروری است که یا در مکان شما قرار دارد و یا در یکی از دیتاسنترهای داخل ایران مدیریت می‌شود.

- تشخیص منابع مورد نیاز

هر سروری برای اینکه بتواند به بهترین شکل از پس مسئولیت سنگین مدیریت سایت برآید به منابع پردازشی و ذخیره سازی مثل هارد دیسک، RAM و CPU نیاز دارد تا هم درخواست های همزمان بازدیدکنندگان را پردازش کند و به آنها پاسخ بدهد، هم اطلاعات مختلف را ذخیره کند. برای مثال:

  • عکس‌های اصلی، عکس محصولات، عکس مقالات و...
  • ویدیوهای قرار گرفته در هر بخش
  • فایل‌های اصلی سایت مثل فایل‌های HTML و CSS
  • اطلاعات کاربران و بازدیدکنندگان سایت
  • سایر انواع محتوا

جهت کسب مشاوره رایگان خرید سرور و بررسی منابع موردنیاز سایت خود میتوانید از مشاوران هاستینگ شتابان هاست در ایران استفاده کنید.

- بک آپ گیری از اطلاعات

تهیه نسخه پشتیبان و داشتن بک آپ از آخرین تغییرات انجام شده و اطلاعات ذخیره شده یکی دیگر از کارهای مهمی است که باید انجام دهید تا اگر زمانی سایتتان با مشکلی مواجه شد، بتوانید به راحتی از آخرین نسخه ای که در دست دارید استفاده کنید تا مشکل به راحتی برطرف شود.

لازم به ذکر است که برخی مواقع استفاده از آخرین نسخه بک آپ تنها گزینه‌‎ای است که در اختیار دارید. به طور مثال با خرید سرور اروپا رایگان میتوانید بصورت خودکار بک آپ گیری را انجام دهید.

خرید سرور اروپا رایگان مدیریت شده و مدیریت نشده

دو دسته بندی بسیار مهم در خصوص خرید سرور اروپا رایگان، نوع مدیریت شده و مدیریت نشده است. زمانی که شما سرور مدیریت شده خریداری می کنید، شرکت ارائه دهنده انجام بسیاری از کارها را مثل رسیدگی در هنگام خرابی، آپدیت‌های نرم افزاری، تامین امنیت سرور و... را بر عهده میگیرد.

با این کار، مصرف کنندگان می‌توانند با زحمت کمتری سرور مجازی خود را مدیریت کنند و کمتر درگیر بخش تکنیکال و تخصصی مدیریت بعد از خرید سرور اروپا رایگان شوند. البته باید به نکات منفی جزئی مثل هزینه بالاتر نسبت به سرور مدیریت نشده، محدودیت هایی که در خصوص سیستم عامل وجود دارد و وابستگی نسبی به پشتیبان‌ها نیز اشاره کنیم.

در سوی دیگر سرورهای مدیریت نشده را داریم. با خرید رایگان سرور اختصاصی ایران از نوع مدیریت نشده، مثل اینکه یک کامپیوتر خام را در اختیار ما قرار دهند تا از ابتدایی‌ترین کارها مثل قراردادن کابلها تا راه اندازی و کانفیگ آن را خودمان انجام دهیم. با این حال اگر سیستم شما دچار قطعی شود باید خودتان دست به کار شوید و یا از یک مدیر شبکه کمک بخواهید.

برای آموزش بیشتر درباره خرید هاست و سرور ارزان با شتابان هاست تماس بگیرید

برای آموزش بیشتر درباره خرید هاست و سرور ارزان با شتابان هاست تماس بگیرید

چه قصد خرید سرور اروپا رایگان را داشته باشید و چه سرور ایران رایگان انتخاب شما باشد، دانستن اینکه به چه نکاتی برای خرید سرور باید توجه کنید یکی از مهم ترین کارهایی است که باعث میشود سایت شما یک سایت پویا، سریع و کاربرپسند باشد. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از خرید هاست و سرور از مجموعه شتابان هاست (02491311031) مشاوره رایگان بگیرید.