به گزارش اکونا پرس،

سال۱۴۰۱ به لطف ایزد منان به پایان رسید. رویش و زایش طبیعت را اگرچه هر سال به نظاره می‌نشینیم و از آن بهره می‌بریم اما به هر حال رویشی موقت، گذرا و محدود است. سرسبزی، چند صباحی به جان زمین و زمان می‌نشیند، به آن شادابی و سرزندگی می‌دهد و رکود در وجود و جان آدم‌ها معنایی ندارد و شکوهِ رویشِ انسانِ خلاق، نوگرا، بزرگ اندیش و آفریننده را پایانی نیست.

نو شدن طبیعت زمین، صرفا روزنه و بهانه‌ای است برای بهتر، محکم‌تر و مقاوم‌تر گام برداشتن، امید به روزهای پربار و افتخار آفرین و احیاء مجدد طبیعت الهی انسان‌ها.
سال ۱۴۰۱ با تمام فراز و فرودهای خود گذشت و شرکت مخابرات ایران در این سال که به نوعی سال سرنوشت ساز مخابرات از تمام جهات بود، یکی از پرکارترین سال ها را از حیث تصمیم گیری و رایزنی با نهادهای حاکمیتی برای توسعه مخابرات پشت سرگذاشت.

در این سال با یک حرکت بسیار سرنوشت ساز برای بقای مخابرات، پس از ۱۲ سال، طرح حداقل هزینه ماهانه نگهداری تلفن ثابت آنهم به نحوی که کاملاً به نفع مشتریان باشد، با رایزنی ها ی بسیار از شهریور ماه ۱۴۰۱ اجرایی شد و با طراحی سازوکاری علمی و مناسب ، امیدداریم در سال های آتی نیز برنامه های توسعه شرکت، همچنان ادامه دار باقی بماند.

از آنجایی که شرکت مخابرات ایران به مدد متخصصان، کارشناسان و همکاران غیور و زحمت کش خود، در هیچ خدمت رسانی ای به مشتریان خود کوتاهی نمی کند، سالی که گذشت با تمام سختی ها و برخی مسائل اجتماعی، سالی خدمت رسان و مشتری مدار برای شرکت مخابرات ایران بود زیرا که در کمترین زمان ممکن ارتباطات پایدار مخابراتی برای مردم شریف برقرار بود و در سایه الطاف خداوند متعال ، این شرکت توانست برنامه های خود را برای خدمات رسانی بهتر و باکیفیت تر به مشتریان محقق کند.

در کنار تمام این پیشرفت ها، اجرای راهبردی و عملی طرح نجما به عنوان برنامه ای پرخیر و برکت و سرشار از تلاش های جهادی که سود و خیر عمومی را نصیب حوزه ارتباطات می سازد؛ از بزرگ ترین طرح های پیاده شده بود که جز با همکاری تمام کارکنان و کمک هیئت مدیره محترم میسر نمی شد.

در سال ۱۴۰۱ با ابلاغ شعار «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» توسط مقام معظم رهبری، وظایف این مجموعه دوچندان شد و شرکت مخابرات ایران تمرکز خود را بر تأمین تجهیزات با تکیه بر استفاده از شرکت های دانش بنیان گذاشت و علی رغم همه تحریم‌ها و محدودیت‌های جدی از فرصت‌های ایده و فناوری ملَی حمایت کرد.

شرکت مخابرات ایران همچنین در سال ۱۴۰۱ برنامه ها وچشم انداز خود را مبنی بر اجرای راهبرد کلان ۵ ساله مصوب هیئت مدیره محترم آغاز کرد و که برنامه های آتی با قدرت بیشتر و با هدف رسیدن به زیست بوم دیجیتال و تحول در کسب وکار ادامه می یابد. برنامه ریزی برای همکاری با شرکت‌های فعال در حوزه ICT ، ادامه توسعه فیبر نوری ، تنوع بخشی به خدمات و پرداخت و دریافت مطالبات از جمله سرفصل های مهم فعالیت سال ۱۴۰۲ شرکت مخابرات ایران است.

طبعاً نقش بازوی قدرتمند ارتباطات و مخابرات کشور به عنوان سرمایه‌ای غیرنفتی برای رونق تولید ملَی و جلب نظر فضای بین‌الملل در بخش صادرات و ترسیم آینده‌ای روشن‌تر بر همگان آشکار است و باعث بسی خرسندی است که بخش زیادی از صنعت مخابرات مبتنی بر دانش بومی است .

درپایان، برخود لازم می‌دانم از همه کسانی که در حوزه ارتباطات کشور، از وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات تا هیئت مدیره محترم و سهامداران شرکت و همه همکاران محترم در سرتاسر ایران که با همت و تلاش و دلسوزی خود در تمام این روزها، قدم برای اعتلاء و ارتقاء نام بلند مخابرات برداشتند؛ صمیمانه تشکر کنم و امیدوارم در سال پیش رو با عزم و نشاط و اراده‌ای قوی‌تردر مسیر توسعه صنعت پیشران آی سی تی و اقتصاد دیجیتال در کشور گام برداریم.

تلاش کنیم در زندگی و کار همواره بهترین‌ها را برای هم بخواهیم و بسازیم. براین اساس، امیدوارم که درسال پیش روی، بتوانیم درپرتو این سیاست و مساعدت تک تک همکاران گرامی ، به اجرای موفق اهداف وبرنامه های توسعه ای شرکت دست یابیم.

ضمن سپاس فراوان و تبریک فرا رسیدن ماه رمضان، ماه بهار دل ها و تقارن فرخنده آن با بهار طبیعت و فرا رسیدن عیدنوروز، از پیشگاه خداوند بزرگ برای شما و خانواده‌های ارجمندتان سالی سرشار از کامیابی و سرافرازی را آرزومندم.

مجید سلطانی

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران