به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، دکتر محمودزاده در این مراسم گفت: ورود هوشمندانه و تجاری محور مخابرات به فناوری های نوین کسب و کار و نهضت جهادی فیبرنوری بر اساس نیازسنجی انجام شده است و در سال ۱۴۰۲ ثمرات این نوآوری ها و ورود شرکت مخابرات ایران به فضاهای جدید و پیشرفته در حوزه اقتصاد دیجیتال خود را نمایان خواهد ساخت.

وی با بیان اینکه پیشرفت در حوزه مخابرات به دنیای دیجیتالی شده امروز تعلق دارد، گفت: با استفاده از این فرصت و هم افزایی در تمام شرکت، می توان به سمت مسیرهای منتهی به کسب و کار جدید و ارزش آفرینی برای شرکت حرکت کرد.

وی افزود: توسعه فناوری های نوین و برتر، پایش دستگاه سیاست گذار و توجه به حوزه داخلی مخابرات سه نقطه کانونی توجه مخابرات است.

دکتر محمودزاده در ادامه سخنان خود به اهداف پروژه نهضت جهادی توسعه فیبرنوری در کشور اشاره کرد و افزود: با ضروریاتی که در این طرح دیده شده است، سرعت توسعه در زمینه فیبرنوری و زیرساخت ارتباطی چند برابر خواهد شد.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در ادامه اظهار داشت: در این روند که همدلی و همسویی بین دستگاه ها را می طلبد، دست یاری به سوی همه نهادهای اجرایی و حاکمیتی دراز می کنیم.

دکتر محمود زاده با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۰۰ هزار پورت آماده شد که همه آن ها از منابع داخلی و بهینه سازی امکانات شرکت در حوزه سیم مسی تبدیل به فیبرنوری بوده است، اظهارداشت: در قالب طرح نجما و توسعه فیبرنوری، کابل های مسی به صورت زیربنایی با فیبرنوری جایگزین شده و منابع غیر مولد مستقیم به توسعه و حداکثر کارایی در حوزه شبکه می رسد.