شرکت لوله و ماشین سازی ایران در اوایل سال 96 با کمبود نقدینگی، مانده بدهی های بانکی، بدهی به اشخاص، کمبود مواد اولیه و...  رو به رو بود، این شرکت یا تلاش های مدیریت جدید توانست اقدامات اساسی برای رو به راه ساختن مجدد شرکت انجام دهد، تعامل با شبکه های بانکی، تولید انواع محصولات به اندازه 34000 تن، و تعامل با شرکت های آب و فاضلاب و خریداران بخش خصوصی از اقداماتی است که این شرکت در سال 96 انجام داد، این سهم با رشد قیمت زیاد و حبابی به قول برخی اهالی بازار سرمایه رو به رو شد، افت فیمت های بعد از آن نیز ناشی از فروش های هیجانی بود که در زمان خود اتفاق افتاد و می توان دلیل آن را در چیزی غیر از رویه عملکری شرکت جستجو کرد.

بابایی مدیرعامل شرکت لوله و ماشین سازی ایران در گفتگو با اکنو پرس در خصوص جا به جایی شرکت بیان داشت: ما برای آن که مجموعه را انتقال دهیم کمیته انتقال تشکیل داده ایم، این کمیته به بررسی انتقال کارخانه می پردازد. شمس آیاد مشکل آی دارد باید برای این کار سرمایه گذاری کنیم، انتقال آب به شمس آباد، به جد دنبال می شود، در نظر داریم تا 36-37 هزار تن تولیدات داشته باشیم.

وی در مورد فروش زمین چهاردانگه عنوان کرد: این زمین به ارزش 130 میلیارد تومان کارشناسی شده است، در نظر داریم تا با فروش این زمین مقدمات ورود نقدینگی به شرکت را فراهم آوریم از طرف دیگر اقدام به اصلاح ساختار مالی و همچنین تقسیم سود کنیم. اصلاح ساختار مالی نیز در دستور کار قرار دارد که به زودی در صورت موافقت اعلام خواهد شد. 

وی گفت: از طرفی با مقداری از این نقدینگی می توانیم انتقال کارخانه را به اتمام برسانیم. تلاش می شود تا فروش زمین چهاردانگه نیز در نیمه اول سال اجرایی شود. به دلیل اینکه این زمین در منطقه خوبی قرار دارد به نظر می رسد فروش آن به راحتی امکان پذیر باشد.

بابایی تاکید کرد: شرکت لوله و ماشین سازی ایران در سال 96 توانست اقدام به فک رهن ملک تپه سفید از رهن بانک تجارت نماید. همچنین ارتباطات ما با بانک ها پس از سال ها شکل گرفت که منجر به اخذ حد اعتباری و ال سی داخلی شد.

مدیرعامل شرکت لوله و ماشین سازی ایران در مورد افزایش بهای تمام شده مواد اولیه بیان داشت: ما در سال 96 با رشد 78 درصدی قراضه و 101 درصدی گرافیت رو به رو بودیم، با این شرایط سخت شرکت توانست اقدام به سودسازی نماید. به گونه ای که شرکت زیان انباشته خود را از بین برد و آن را تبدیل به سود انباشته کرد.

وی در مورد برنامه صادراتی سال 97 اذغان داشت: در نظر داریم تا در سال 97 حدود 20 درصد از تولید خود را به صادرات اختصاص دهیم. همچنین علاوه بر فروش زمین چهاردانگه برنامه فروش زمین کارخانه تپه سفید و سایر دارایی های مازاد نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: در سال 96 شرکت توانسته 114 درصد رشد تولید و 110 درصد رشد فروش داشته باشد. تلاش می شود تا این رویه در سال 97 نیز ادامه یابد. کاهش هزینه های بهای تمام شده نیز مورد توجه است تا با تکیه بر آن بتوان این سود بیشتری را عملیاتی کرد.

این مقام مسئول در مورد اختلافاتی که با شرکت هامون نایژه داشت، گفت: این اختلافات به طور کامل رفع شده و ما در حال حاضر ما دو رقیب همراستا و با سازش هم هستیم. هر جا که ما هستیم هامون نایژه هم هست و اختلافی بین ما و این شرکت وجود ندارد.

وی در مورد افت قیمت های زیاد این سهم عنوان کرد: ما در هر زمان که سهم با افت قیمت های ناگهانی رو به رو بود تمام تلاش خود را برای اطلاع رسانی انجام دادیم، اطلاعیه های ما یکی پس از دیگری بر روی سامانه کدال قرار می گرفت اما به عقیده اهالی بازار سرمایه و سهامداران این مجموعه این سهم مورد توجه نبود. این افت را نباید به کمکاری یا حتی شرایط بد شرکت نسبت داد، این موضوع به دلیل شرایط بازار سرمایه بود و لاغیر.

وی گفت: شرکت در نظر دارد تا در سال 97 اقدام به تولید و فروش 36000 تن انواع محصولات نماید.