به گزارش اکونا پرس،
کارشناسان موفق به تولید نوعی گوشت مصنوعی با استفاده از سلول‌های بنیادی حیوان‌ها شده و اعلام کرده اند که این محصول گوشتی را تا سه سال آینده وارد بازار‌های جهانی می‌کنند.

 

این محصول‌های گوشتی خوراکی با دریافت سلول‌های بنیادی ازحیوان‌های زنده به دست می‌آید و در عرض چند هفته در آزمایشگاه‌ها کشت و به بافت گوشتی تبدیل می‌شود.

 

محققان ساخت نسل جدید محصول‌های پروتئینی را با هدف کاهش انتشار گاز‌های گلخانه و کمک به جلوگیری از افزایش دمای کره زمین اعلام کرده اند.

 

قرار است این محصول‌های پروتئینی درکشور‌های آسیایی، آمریکا و اروپا مورد استفاده قرار گیرد که شامل هر دو نوع گوشت سفید و قرمز است.

 

تولید کنندگان این نوع گوشت قرمز همچنین اعلام کرده اند هنوز قادر به شبیه سازی کامل مزه، بو و طعم گوشت تولید شده درآزمایشگاه با نمونه‌های واقعی نیستند، اما این گوشت شباهت فراوانی با گوشت واقعی دارد و یک جایگزین منحصربه فرد برای جلوگیری از بروز قحطی در جهان در سال‌های آینده و نیز خوراکی سالم برای افراد گیاهخوار و سایر افرادی است که به دلایل مختلف تمایلی به مصرف گوشت حیوان‌ها ندارند.

 

تنها با برداشتن مقداری سلول‌های بنیادی از بافت عضلانی حیوان‌های زنده و کِشت آن‌ها در محیط آزمایشگاه، دانشمندان موفق به تولید گوشت شده اند که قیمت آن به نسبت قیمت پروتئین حیوانی واقعی بسیار کمتر است.

 

نخستین بار گوشت مصنوعی و همبرگر تولید شده ازآن در سال ۲۰۱۳ عرضه شد که قیمتی حدود ۳۳۰ هزار دلار داشت، کارشناسان اعتقاد دارند با توجه به افزایش جمعیت جهان و محدود بودن منابع تامین غذا، نسل جدید خوراک‌ها به ویژه پروتئین‌های آزمایشگاهی و خوراک تهیه شده از حشره‌ها می‌تواند منبع غذایی مفیدی در آینده باشد.