نوروزی مدیرعامل شرکت خاک چینی ایران در گفتگو با اکونا پرس در خصوص وضعیت این شرکت در سال 96 بیان داشت: شرکت صنایع خاک چینی ایران در سال 96 توانست 1708 متر حفاری را به سرانجام برساند، این میزان حفاری توسط پرسنل شرکت در سال 96 انجام شد که این موضوع منجر به کاهش هزینه های شرکت شده است.

وی ادامه داد: شرکت علاوه بر صرفه جویی در مصرف هزینه های اینچنینی هزینه هایی همچون مصرف انرژی را نیز کاهش داده است، سه دستگاه مشعل تولید کننده داغ، ساخت و نصب درب های درونی برای جلوگیری از هدررفت انرژی نیز از دیگر اقداماتی است که این مجموعه برای جلوگیری از مصرف انرژی زیاد انجام داده است، با چنین اقداماتی مصرف انرژی شرکت کاهش یافته است که چنین اقداماتی در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

نوروزی افزود: نوسازی و جایگزینی دستگاه فیلتر طرح جت پالس، نوسازی تابلوهای برق و تعمیرات اساسی آسیاب نیز منجر به کاهش مصرف انرژی شده است که این چنین اقداماتی توسط کادر این شرکت طراحی شده و به جهت کاهش بهای تمام شده شرکت صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت خاک چینی ایران با اشاره به اقدامات سال 96 گفت: همان طور که می دانید شرکت صنایع خاک چینی ایران در سال 96 توانسته در تولید محصولات فرآوری شده رشد 9.9 درصدی را تجربه نماید و در تولید محصولات درجه بندی شده رشد 34 درصدی را به ثب برساند، فروش این شرکت نیز در محصولات درجه بندی شده 26 درصد و در محصولات فرآوری شده رشد 10.7 درصدی و 31.13 درصدی را برای فروش به داخل و صادرات داشته است. 

وی در پاسخ به این سوال که مشتری های این مجموعه چه شرکت هایی هستند، گفت: غالب مشتری ما صنعت کاشی و سرامیک بوده که بیش از نیمی از فروش خود را به این مجموعه داریم، پس از آن سایر صنایع چینی بهداشتی، سیمان و آجرنماها نیز جزو مشتریان ما به حساب می آیند؛ مسلما هر چه وضع این صنایع برای خرید بهتر باشد، فروش ما نیز بهتر و بیشتر می شود، این مجموعه تلاش می کند تا بتواند فروش خود را توسعه دهد و بازارهای جدید صادراتی را نیز جذب نماید تا سودآوری شرکت روز به روز بیشتر و بیشتر شود.

وی با اشاره به صادرات تاکید کرد: شرکت در نظر دارد تا با توجه به محدود بودن بازار داخل، بازار صادراتی خود را توسعه دهد، همانگونه که در سال 96 نسبت به 95 شاهد رشد صادرات به اندازه 17 هزارتن بوده ایم، این رویه رشد صادراتی در سال 97 نیز ادامه خواهد یافت.

نوروزی گفت: شرکت توانست اقدام به بازگشایی ال سی برای خرید ماشین آلات نماید و از طرفی برای تامین مالی خود مجوز وام ارزی از صندوق توسعه ملی را نیز اخذ کرده است. پروژه تولید بلوک و پانل سبک و ملات خشک نیز در سال 96 اجرایی شد که سایر پروژه های مدنظر مجموعه در سال 97 نیز دنبال خواهد شد.

این مقام مسئول خبر داد: شرکت در سال 97 توانسته اقدامات خوبی را متناسب با برنامه های هیئت مدیره دنبال نماید و سیاست های هیئت مدیره در طی سه ماهه اول سال مالی جدید دنبال  می شود، رشد تولید و فروش محصولات فرآوری شده، درجه بندی شده و... در سال 97 نسبت به 96 مشاهده می شود. امسال سال خوبی برای مجموعه خاک چینی ایران خواهد بود.