امینی مدیرعامل شرکت پلاسکوکار سایپا در گفتگو با اکوناپرس در خصوص وضعیت شرکت و میزان فروش آن در سال96 بیان داشت: شرکت پلاسکوکار سایپا با وجود تمام محدودیت ها و مشکلاتی که داشت، توانست سال 96 را با موفقیت به پایان برساند. این مجموعه فروش خود را از سال 92 تا 96 با رشد 6 برابری رو به رو کرده است. این به معنای افزایش ظرفیت تولید این مجموعه به حساب می آید. 

وی ادامه داد: شرکت با تلاش های زیاد توانست ظرفیت تولید خود را رشد دهد به گونه ای که در حال حاضر با بیش از 95 درصد ظرفیت خود کار می کند، ما هنوز هم می توانیم تولیدات خود را بیشتر کنیم اما محدودیت هایی برای شرکت وجود دارد که باید رفع شوند.

امینی در مورد محقق نشدن بودجه شرکت نیز بیان داشت: بودجه شرکت در سال 96 با انحراف کمی از پیش بینی ها محقق شد اما با تمام این موضوعات باید در نظر بگیریم که بودجه سال 96 شرکت نسبت به بودجه 95 با رشد 5 درصدی رو به رو بود و این می تواند بسیار مورد توجه باشد.

این مقام مسئول در خصوص پوشش هزینه های ثابت این شرکت توضیح داد: هزینه های ثابت شرکت پلاسکوکار همانند سایر شرکت ها با رشد رو به رو بود که این مجموعه هزینه های ثابت خود را با افزایش تیراژ تولید پوشش داد، البته این موضوع به حمایت سایپا امکان پذیر شد.

امینی تصریح کرد: قیمت مواد اولیه با رشد حدود 30 درصدی در سال 96 رو به رو بود که با تلاش های زیاد با افزایش تیراژ تولید این شرکت موافقت شد و از این طریق توانستیم این افزایش بهای مواد اولیه راجبران نماییم.

وی در مورد افزایش ظرفیت این مجموعه تاکید کرد: طی سال های اخیر ظرفیت مجموعه پلاسکوکار از 30 درصد به 95 درصد رسید که این موضوع با تلاش زیاد مسئولین شرکت و حمایت های سهامدار عمده امکان پذیر شد. ما طی طرح های تشویقی که برا کارکنان خط تولید طراحی کردیم، آن ها برای بهتر و بیشتر کار کردن تشویق کردیم و تمامی این تلاش ها منجر شد تا شرکت بتواند با ظرفیت تکمیل خود کار کند و امروز سودده باشد. چنانچه شرایط مناسب باشد در سال جاری و سال های آتی وضعیت سودآوری بهتر هم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پلاسکوکار سایپا در مورد تاثیر تحریم ها بر شرکت گفت: مسلما تحریم ها بر شرکت تاثیر منفی می گذارد، رفع تحریم ها برای جریان رو به جلو و سودآوری این مجموعه بسیار مهم بود، اگر تحریم ها نباشد سودآوری شرکت دوچندان می شود و در شرایط حال حاضر باید راهی برای دور زدن تحریم ها بیابیم.

وی تاکید کرد: ما نگرانی ای از این بابت نداریم و تمام تلاش خود را برای سودآوری بیشتر می کنیم. همچنان که خط روباتیک رنگ نیز وارد شرکت شد و با تلاش کارکنان خط تولید توانست به تولید برسد. این خط تولید چندین سال بود که در شرکت مطرح بود که بالاخره در سال 96 به بهره برداری رسید.