سید حسین میرافضلی مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم در گفتگو با اکوناپرس در خصوص برنامه های سال 96 این مجموعه بیان داشت: شرکت در سال 96 توانست اقدام به افزایش میزان تولید و همچنین افزایش میزان فروش خود نماید، علاوه بر آن پروژه های زیادی را اجرایی کرده و برخی از پروژه ها نیز در سال 97 عملیاتی خواهند شد.

وی ادامه داد: سال 97 سال خوبی برای پروژه های شرکت خواهد بود، این مجموعه در سال 97 پروژه ABB/RUBBER و همچنین پروژه PDH/PP را به بهره برداری خواهد رساند، افزایش ظرفیت واحد الفین و افزایش ظرفیت واحدهای HD و PE از دیگر برنامه های این مجموعه به حساب می آید، همچنین این مجموعه اقدام به تولید محصولات ارزشمند و رفع برخی موانع و اصلاحات واحدهای موجود خواهد کرد.

میرافضلی بیان داشت: میزان تولید محصولات شرکت پتروشیمی جم با رشد 35 درصدی رو به رو بوده و شرکت در نظر دارد تا این رویه را همچنان ادامه دهد، همچنین شرکت برنامه های توسعه صادرات خود را دنبال می کند.

وی در مورد پروژه افزایش ظرفیت واحد الفین گفت: این پروژه در دو ماهه سال 97 با رشد 23.14 درصدی رو به رو بوده و ما به زودی بحث افزایش 15 درصدی تولید الفین را در مجموعه پتروشیمی جم خواهیم داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: پروژه اصلاحی واحد BD نیز با رشد 25.85 درصدی و پروژه بویلر نیز با رشد 84.01 درصدی، پروژه خط GRP نیز با پیشرفت 12.73 درصدی رو به رو بوده است که این مجموعه برای هر کدام از آن ها برنامه دارد و به جد آن ها را دنبال می کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم در خصوص تاثیر تحریم ها بر شرکت پتروشیمی عنوان کرد: شرکت پتروشیمی جم توانسته از شرکت هایی همچون زیمنس و میتسوبیشی تجهیزات خریدای نماید و از این بابت مشکلی نداریم، مدیریت تحریم ها در شرکت اجرایی خواهد شد چرا که ما تجربه تحریم ها را در گذشته داریم و می توانیم با آن مواجه شویم.

وی در پاسخ به میزان تولید پروپیلن در شرکت گفت: میزان تولید پروپیلن در شرکت در سال 96 با جهش 6 درصدی رو به رو بوده و این رویه افزایش تولید ادامه خواهد داشت.

میرافضلی در خاتمه خبر داد: ما با خودروسازان داخلی نیز توافق نامه ای امضا کرده ایم تا محصولات جدیدی برایشان تولید کنیم این موضوع نیز مورد توجه سهامداران پتروشیمی جم قرار گرفته است.