شرکت سرمایه گذاری نیرو با سرمایه گذاری در حوزه برق و تولید انرژی اغلب سرمایه گذاری های خود را انجام داده است، نیروگاه آبان یکی از این شرکت ها به حساب می آید که سرمایه گذاری نیرو در آن مالکیت دارد، به نظر می رسد این نیروگاه تکمیل شده و خرید تجهیزات آن نیز انجام شده است، مجوزهای لازمه اخذ شده و به زودی از آن رونمایی می شود، این شرکت در نظر دارد تا با تکیه بر فاینانس و یوزانس اقدام به تامین مالی نماید.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نیرو عیسی حسین پناه مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری نیرو در گفتگو با اکوناپرس در خصوص مهمترین برنامه اجرایی شده این شرکت گفت: شرکت سرمایه گذاری نیرو توانست اقدام به افزایش سرمایه 700 درصدی از مبلغ 400 میلیارد ریال به 3200 میلیارد نماید، شرکت موفق شد تا در 6 ماهه ابتدای سال 96 موفق به رشد سوداوری شرکت به اندازه 164 درصد شود، این مجموعه تمام تلاش خود را برای ادامه این روند می نماید.

وی در خصوص افزایش رقم سرمایه گذاری در شرکت های خارج از بورس بیان داشت: سرمایه گذاری های خارج از بورس به رقم 1478 میلیارد ریال رسیده بود که ناشی از خرید سهام شرکت مدیریت توسعه نیروگاهی ایرسا است. با این خرید، حدود 97 درصد از سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری نیرو به پرتفوی غیربورسی اختصاص یافت.

وی در مورد فعالیت این شرکت تصریح کرد: این شرکت در نظر دارد تا به تامین 5500 مگاوات نیروی برق که شامل 5000 مگاوات نیروگاه های سیکل ترکیبی . 500 مگاوات نیروگاه جدید است، نماید و از این طریق به جذب منابع مالی داخلی و خارجی بپردازد. 

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نیرو در خصوص پروژه های در دست احداث این شرکت گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی تابان در استان یزد با ظرفیت 1000 مگاوات در دوفاز 500 مگاواتی که فاز اول آن تکمیل و مذاکرات برای تامین مالی و مشارکت جهت اجرای فاز دوم در دست اقدام است.

این مقام مسئول در خصوص پروژه توربین بادی آبان نیز تصریح کرد: این شرکت در حال اجرای پروژه نیروگاه 50 مگاواتی شامل 25 توربین در زمینی به وسعت 520 هکتار در قزوین است، درصد مالکیت شرکت در این مجموعه 97.8 بوده و سودآوری خوبی را برای شرکت به ارمغان خواهد آورد. این شرکت در نظر دارد تا برای پروژه 50 مگاوات بادی خود فاینانس انجام دهد.

حسین پناه در مورد یکی دیگر از نیروگاه های این مجموعه گفت: نیروگاه گیلان غرب نیر با مالکیت 50 درصدی خود دارای سیکل ترکیبی 550 مگاواتی در استان کرمانشاه بوده که حجم سرمایه گذاری به اندازه 345 میلیون یورویی را داشته است.

وی در مورد وام ارزی شرکت به اندازه 230 میلیون یورو و چگونگی تسعیر آن نیز عنوان کرد: وام ارزی براساس نرخ رسمی به ریال تبدیل شده و امیدواریم تا در زمان پرداخت اقساط با نرخ رسمی این وام تسعیر شود و تا کنون هیچ دلیلی برای عدم اجرایی شدن آن موضوع نداریم و منطقا باید به این صورت تسویه شود، اولین قسط این وام ارزی مهرماه 97 خواهد بود.