شرکت فروسیلیس ایران با تولید  14340 تن فروسیلیسیم مذاب و 1451 تن فروسیلیکو منیزیم نسبت به بودجه پیش بینی شده خود کمی عقب بود اما این میزان کاهش تولید با افزایش قیمت ها در فروش خود را نشان نداد و این مجموعه سال خوبی را پشت سر گذاشت، به گونه ای که در سال 96 نسبت به 95 با رشد 41 درصدی سود خالص رو به رو بود، در سال گذشته ما به دلیل کاهش تولید در کارخانه های بزرگ چینی شاهد افزایش قیمت های جهانی فروسیلیسیم بودیم که همین موضوع کمک زیادی به شرکت های فعال در این حوزه کرد.

کوروش کیهانی زاده مدیرعامل شرکت فروسیلیس ایران در گفتگو با اکوناپرس در خصوص میزان تولید و فروش فروسیلیسم در کشور گفت: در سال 96 ما شاهد افزایش قیمت جهانی فروسیلیسیم بودیم به همین دلیل شرکت های فعال در این صنعت توانستند با توجه به صادرات و توسعه فروش صادراتی فرصت و فروش خوبی را برای خود به ثبت برسانند.

وی ادامه داد: این موضوع منجر شد تا قیمت های جهانی و داخلی به هم نزدیک تر شوند با نزدیک شدن قیمت های داخلی به خارجی ما شاهد رشد قیمت ها و بهتر شدن وضعیت شرکت های کشور بودیم که فروسیلیس ایران نیز از این قاعده مستثنی نبود. این موضوع همچنین منجر شد تا شرکت ها و تولید کنندگان داخل بتوانند توان رقابت با رقبای خارجی را پیدا کنند و حتی بهتر از آن ها عمل نمایند.

وی در مورد اینکه شرکت در سال 96 حدود 5 ماه تولیدات نداشت عنوان کرد: مجموعه فروسیلیس ایران حدود 5 ماه متوقف بود که این توقف 5 ماهه منجر به کاهش عرضه و افزایش قیمت ها شده بود و همین موضوع منجر شد تا مصرف کنندگان داخلی نیاز خود را در قالب عقد قرارداد آتی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت فروسیلیس ایران تاکید کرد: مجموعه فروسیلیس در سال گذشته به رغم تمام مشکلات به وجود آمده توانست تولید و فروش خوبی را از خود به ثبت برساند به گونه ای که ما از بودجه پیش بینی شده خود حدود 1 درصد عقب بودیم و این موضوع موفقیت بزرگی در شرکت به حساب می آید. این مجموعه در سال گذشته به اندازه 805027 میلیون ریال فروش داشته است.

کیهانی زاده خاطر نشان کرد: شرکت در سال گذشته اقدامات اساسی برای کاهش بهای تمام شده خود انجام داد از جمله کنترل خطوط ریخته گری، تعویض انواع کانال ها و بازسازی برخی کوره ها و بهینه سازی سیستم برق. این اقدامات توسط پرسنل شرکت انجام گرفته و همین موضوع منجر به کاهش بهای تمام شده فروسیلیس شده است.

وی گفت: ما در سال 97 پیش بینی فروش 117 میلیارد تومانی به داخل و 28 میلیارد تومانی به خارج را داریم. این مهم با تلاش های مسئولین شرکت اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص دفتر مرکزی سایق شرکت نیز تاکید کرد: این دفتر که جزو دارایی های مازاد شرکت بوده و مجموعه در نظر دارد تا آن را هر چه سریعتر به فروش رسید و درآمد حاصل از آن به عنوان سود غیر عملیاتی به صورت های مالی سال 97 اضافه می شود.