عضو هیات مدیره کارگزاری بانک اقتصاد نوین ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار اکوناپرس عنوان داشت: استراحت شاخص کل بورس به معنای منفی شدن شدید بازار سرمایه نیست، اما در بلند مدت بازار پتانسیل صعود را داراست. با توجه به اینکه بازار سهام به دوره های تورمی با یک گپ زمانی نسبت به دیگر بازار های موازی واکنش نشان می دهد و با رشد همراه می شود هنوز پتانسیل صعود بازار بورس در بلند مدت وجود دارد .

ارشاد کوششی در ادامه افزود: با شروع تحریم های بین المللی و ادامه پیدا کردن تحریم های جدید قیمت ارز افزایش خواهد داشت و با گپ زمانی که به نظر می رسد از زمان آن نیز گذشته باشد قیمت سهام شرکتهای فعال در بازار سرمایه نیز رشد داشته باشند.

وی گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز در داخل کشور به نظر می رسد با اعمال تحریم ها میزان کاهش فروش صادراتی برخی شرکتهای فعال در اقتصاد جبران شود و مقدار سودآوری این بنگاه های اقتصادی کاسته نشود اما باید به این نکته نیز توجه داشت که افزایش قیمت ها در اقتصاد ایران بی ثباتی را نیز به همراه داشته است و باید دید دولت چطور این التهاب را مدیریت خواهد کرد که در صورت مدیریت صحیح تغییر قابل توجهی در در آمد شرکتها ایجاد نخواهد شد اما در غیر این صورت می تواند عواقب بسیاری بدی بر سرمایه های موجود در بازار سرمایه داشته باشد و به بحران اقتصادی دامن بزند.

کوششی خاطر نشان کرد: نوسانات نرخ دلار تعادل را در جامعه بر هم زده است، اگر ارزش دلاری برخی شرکتهای فعال در اقتصاد محاسبه شود به این نتیجه خواهیم رسید که قیمت فعلی آنها بسیار کمتر از ارزش جایگزینی آنهاست اما این مساله زمانی خود را میتواند به درستی نشان دهد که بورس بتواند بخش بیشتری از سرمایه ها و نقدینگی جامعه را به خود جذب کند.

وی در خاتمه با اشاره به بسته ارزی اخیر دولت گفت: بسته ارزی به نظر می رسد آنقدر که انتظار می رود تاثیر نداشته باشد؛ در حال حاضر رقم بسیار سنگینی توسط بانکها خرج سود سپرده ها می گردد و حتی در میان مدت اگر در این زمینه چاره ای اندیشیده نشود می تواند آثار سویی بر اقتصاد  داشته باشد. این موضوع نه به تحریمها و تصمیمهای ترامپ علیه ایران و نه دیگر کشورها مربوط نیست و تنها و تنها مساله مدیریت صحیح مسئولین داخلی کشور بر آن اثر گذار است و در صورت عدم مدیریت صحیح بحران اقتصادی و عدم تعادل در اقتصاد ایجاد خواهد شد.