به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از ایلنا، امیر حاتمی در مراسم افتتاح امروز سه طرح پتروشیمی گفت: این سه طرح بخشی از دارایی‌های با ارزش است که به مرحله تولید ارزش افزوده رسیده و طی آن ۱.۶۵۰ تن متانول در پتروشیمی مرجان، ۱.۸۰۰ تن اوره و ۶۸۰ هزار تن آمونیاک در پتروشیمی پردیس و در پتروشیمی دماوند برای دستیابی به آب و برق و ۲۲ طرح دیگر پتروشیمی اجرا خواهد شد. 

وی با بیان اینکه تنها ۱۵ درصد سرمایه‌گذاری پروژه‌های مذکور مستقیم بوده و ۸۵ درصد از بازار سرمایه و فاینانس خارجی تامین می‌شود،افزود: این پروژه‌ها موجب ۱۲۰۰ اشتغال مستقیم شده که محصولات تولیدی آن علاوه بر استفاده داخلی قابل صادرات نیز هستند. بنابراین از این جهت گام بزرگی در مقام مستحکم شدن اقتصاد در مقابل تهدیدها بوده و نماد بلوغ مدیریتی است که در سایه حمایت وزارت نفت و توسط بخش خصوصی حاصل شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح با اتکا به سرمایه و نام و اعتبار سیاست‌های نفتی و گازی را اجرا می‌کند،گفت: برای این طرح‌ها همانند شب‌های عملیات تلاش شبانه‌روزی صورت گرفته تا به بهره‌برداری برسند.این پروژه‌ها نماد هوشمندی هستند،مدیران صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح به عنوان نهاد عمومی غیردولتی، منافع ذینفعان (سه میلیون بازنشسته) را با منافع و سیاست‌های ایران به درستی گره بزنند.

حاتمی با اشاره به بی‌توجهی‌های گذشته به صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح، گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند تلاش بیشتر و حمایت دولت هستیم. مدیران صندوق در شرایطی که دشمن از استمرار سرمایه‌گذاری جلوگیری می‌کند آماده هستند در ضروری‌ترین بخش اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: بنابراین استدعا داریم بتوانیم سهام این سه پتروشیمی و دیگر پروژه‌ها را با قیمت واقعی در بورس بفروشیم تا بتوانیم دیگر طرح‌ها را به اتمام برسانیم. چراکه جذاب شدن قیمت سهام پتروشیمی می‌تواند آثار مهمی در شرایط اقتصادی داشته باشد ضمن اینکه منجر به جمع‌آوری نقدینگی و همچنین بازگشت سرمایه آن موجب اشتغال و صادرات می‌شود.

به گفته وی ، صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح آماده همکاری و اجرای پروژ‌ه‌های وزارت نفت برای جلوگیری از خام فروشی است.