ذبیح ا... فیض آبادی مدیرعامل شرکت داده پردازی ایران درگفتگو با اکوناپرس در خصوص این مجموعه بیان داشت: شرکت داده پردازی ایران اقدامات مهمی انجام داده تا بتواند با سایر بانک ها در ارتباط باشد و بانک های جدید را به مجموعه خود وارد کند، در بانک ملی جای پایمان به مرور محکم تر می شود و بانک تجارت نیز جزو مشتریان قدیمی داده پردازی ایران به حساب می آید، با سایر بانک ها همچون بانک مسکن، بانک ملت و بانک توسعه صادرات نیز ارتباط ما شکل گرفته و پروژه های ما کم کم وارد این بانک ها خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت در سال گذشته توانست دو مناقصه بزرگ را ببرد که این مناقصات بر روی سامانه رسمی بورس منتشر شد. درآمد و سود عملیاتی شرکت در حدود 90 درصد در سال 96 رشد داشته است.

وی در خصوص برنامه شرکت برای درآمد گفت: شرکت در نظر دارد تا در سال 97 به اندازه 70 درصد در حوزه بانکی و 30 درصد در حوزه غیر بانکی وارد شود، ما تنوع سازی را جزء استراتژی های خود داریم و این رویه حتما دنبال می شود.

این مقام مسئول در مورد شرکت زیر مجموعه خود یعنی شرکت توسعه ریزکامپیوتر ایران گفت: این مجموعه به مدت دو سال زیان ده بود اما هلدینگ به کمک این مجموعه آمد و اقدامات اصلاحی در خصوص این شرکت اجرایی شد، برون سپاری در برخی از بخش ها انجام شد و توسعه تجاری در برخی بخش ها نیز در دستور کار قرار گرفت این ها همه موجب شد تا این شرکت در مسیر سودآوری قرار گیرد.

وی در مورد همکاری شرکت با استارتاپ ها بیان داشت: ما با استارتاپ ها همکاری خواهیم داشت و آزمایشگاه اینترنت اشیا نیز راه اندازی شده است که این مدل همکاری ما با استارتاپ ها قطعا موفق خواهد بود.

مدیر عامل شرکت داده پردازی ایران در خصوص همکاری با خارجی ها عنوان کرد: شرکت در تلاش است تا بتواند با شرکای خارجی نیز همکاری داشته باشد در برخی از حوزه ها نیز موفقیت هایی داشته است که در مراحل پایانی قرار دارد. اگر تحریم ها برداشته شود مشارکت های خارجی توسعه می یابد.

وی در مورد میزان تحصیص ارز به این شرکت گفت: تاکنون در حدود 500 هزار دلار ارز با نرخ 4200 تومان گرفتیم و برای تسویه بدهی های ارزی نیز پیروی قوانین خواهیم بود.

وی در مورد همکاری با IBM نیز عنوان کرد: این مجموعه در نظر داشت تا با داده پردازی ایران همکاری کند، همکاری به صورت خرید سهم شرکت بود که هنوز نمی توان نتیجه آن بحث کرد، تحریم ها کار را دشوار کرد.