به گزارش اکونا پرس،

علی بیگ زاده با اعلام اینکه مصوبه معافیت مالیاتی از 24 مرداد سال جاری توسط سازمان امور مالیاتی ابلاغ شده به سنا گفت: طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و ابلاغ سازمان امور مالیاتی، سود منتقل شده به افزایش سرمایه شرکتها معاف از مالیات  خواهد شد.

وی ادامه داد: به منظور تشویق اجرای طرح های توسعه ای با استفاده از منابع داخلی و افزایش سرمایه ناشران ثبت شده نزد سازمان، شورای عالی هماهنگی اقتصادی با همکاری سازمان امور مالیاتی، مصوبه ای را به تصویب رساندند. طبق این مصوبه، سود منتقل شده به افزایش سرمایه شامل نرخ مالیاتی صفر خواهد شد و به معنای دیگر معاف از مالیات خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: طبق این مصوبه، شرکت هایی که سود تقسیم نشده انباشته را به افزایش سرمایه منتقل کنند به همان میزان سود، از مالیات بر درآمد موضوع ماده 105 قانون مالیات های مستقیم معاف خواهند شد. این معافیت مالیاتی برای شرکت ها یک مزیت قلمداد می شود و می توانند برای افزایش سرمایه اقدام کنند.

بیگ زاده در مورد مزیت این مصوبه هم گفت: با این افزایش سرمایه ، شرکت ها می توانند توان اجرای طرح های توسعه ای را با کمک منابع داخلی افزایش دهند و از طرف دیگر، با کاهش مالیات ، شاهد افزایش سود باشند.