سعید لقمانی مدیرعامل شرکت فراورده های نسوز ایران در خصوص وضعیت فعلی شرکت به اکوناپرس گفت: تولید و فروش شرکت به خوبی پیش می رود و ما سعی کرده ایم تا قول خود به سهامداران را عملی کنیم. چندی پیش تعدیل مثبت ما روانه کدال شد که ناشی از رشد فروش مجموعه بود. این رویه همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد سال خوبی را به پایان برسانیم.

وی ادامه داد: آنچه که برای ما هنوز ابهام دارد و امیدواریم هر چه سریعتر رفع شود موضوع نرخ ارز و نوسانات مربوط به آن است از آنجایی که بیش از نیمی از مواد اولیه ما از طریق واردات تامین می شود، ثبات نرخ ارز برای ما خیلی مهم است و نوسانات آن تامین مواد اولیه را برای ما دشوار می کند.

وی افزود: ثبات نرخ ارز آیتم مهمی است که باید هر چه سریعتر عملیاتی شود ما هنوز در مورد ترخیص بسیاری از کالاها از گمرک با مشکل رو به رو هستیم که آن هم به نوسانات نرخ ارز باز می گردد در نتیجه به دنبال ثبات بوده و از آن حمایت می کنیم.

لقمانی به اکوناپرس گفت: فروش ما مناسب است و ما به بازار داخل و صاردات به خوبی می فروشیم. عمده صادرات ما به عراق و افغانستان بوده، این فروش ریالی صورت می گیرد و نقدی است.

این مقام مسئول در مورد روند قیمت های جهانی نیز پاسخ داد: به نظر می رسد با تکیه بر سیاست های موجود جهانی ما شاهد افزایش قیمت مواد اولیه را شاهد باشیم که این موضوع منجر به افزایش بهای تولیدی مواد ما خواهد شد و ما باید در مقابل این مسئله بهترین عکس العمل را نشان دهیم.

وی تاکید کرد: با تمام سختی ها ما سال خوبی را برای سهامداران خود رقم خواهیم زد و به سود پیش بینی شده خود خواهیم رسید.