به گزارش اکونا پرس،

طی هفته گذشته شاخص کل بازار سرمایه با رشد 14.81 درصدی از محدوده 157 هزار و 328 واحدی با ورود به کانال 180 هزار واحدی در محدوده 180 هزار و 635 واحد به کار خود پایان داد.

در هفته ای که گذشت اخبار سیاسی مهمی رد و بدل شد و شاهد نوسانات بسیار مثبتی در بازار سرمایه نیز بودیم ، البته بازار ارز نیز از این قاعده مستثنی نبود. 

رشد نرخ ارز  و همچنین اخبار مساعد از تصویب لوایح قوانین مبارزه با پولشویی در کنار امید به انتشار گزارشهای مناسب ۶ ماهه و البته رشد قیمت جهانی نفت از جمله دلایل رشد بازار طی هفته گذشته بود.

بازار سرمایه در اکثر روزهای هفته کار خود را با میل به سمت گروه های بزرگ بورسی آغاز کرد و روند مثبتی را برای سهامداران این بازار رقم زد تا در مجموع بیش از 14 درصد رشد را تجربه کرده باشند.

بر اساس اطلاعات موجود طی هفته گذشته نماد معاملاتی " غشهد" مربوط به شرکت شهد ایران با رشد 110 درصدی در صدر جدول بیشترین بازدهی مثبت قرار گرفت.این سهم طی هفته مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی شده بود که بعد بازگشایی با رشد قابل توجهی همراه و به محدوده قیمتی 609 تومان رسید. در ادامه این جدول نام نمادهای "فپنتا" با رشد 89 درصدی و "ددام" با رشد68.93 درصدی نیز به چشم میخورد.

گفتنی است که در رتبه های چهارم و پنجم این جدول نماد معاملاتی "آبین" و " زنجان" قرار دارند که به ترتیب 68.5 درصد و 64.73 درصد بازدهی مثبت را برای سهامداران خود به ثبت رسانده اند.

اما متاسفانه نمادهای "وتعاون" ، " کدما" و " توسعه" با کسب بازدهی منفی 24درصد، 10 درصد و 9 درصدی در صدر جدول بیشترین بازدهی منفی شرکتها در هفته ای که گذشته جای گرفتند.

در بین صنایع بورسی و فرابورسی نیز صنعت وسایل ارتباطی با کسب بازدهی 26.74 درصد در صدر جدول قرار گرفت و رتبه های بعدی صنایع هتل و رستوران با 26.31 درصد، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات با 24.36 درصد و محصولات کاغذی با 23 درصد رشد قرار گرفتند. البته تعداد صنایعی که بازدهی بیش از بازدهی شاخص کل بازار به دست آوردند نیز زیاد بود و تنها صنعت پیمانکاری صنعتی بازدهی منفی7.25 درصدی کسب کرد.