یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در خصوص تحریم های نفتی پیش رو به خبرنگار اکونامرس گفت: به نظر میرسد شرکتهایی که صادرات نداشته به علت افزایش ارزش جایگزینی شرکتها،روند صعودی پس از اعمال تحریم ها را دنبال کنند و همچنین سود سال ۹۸ شرکت ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد و در کل با وجود اینکه این شرایط به نفع شرایط کلی بازار نیست،ولی در چند ماهه آتی شاهد رشد بازار سرمایه خواهیم بود.

ابراهیمی سرو علیا با اشاره به گزارشات ۶ ماهه شرکتهای فعال در بازار بورس عنوان داشت: پیش بینی میشود با توجه به شرایط کلی گزارشات ۶ ماهه صنایع فلزی، پتروشیمی، معدنی و پالایشی مناسب خواهند بود،البته هرچند که بیشترین تاثیر را دوماه اخیر بر روند مثبت این گزارشات خواهند گذاشت، ولی در نهایت گزارشات مناسبی از گروه های صادرات محور شاهد خواهیم بود.

وی گفت: گزارشات صنایعی همچون صنعت غذایی در ۹ماهه مناسبتر از ۶ ماه نخست سال مالی خواهد بود.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: به نظر اگر نقدینگی در بازار سرمایه فعال باشد بسیار مناسب تراز آن خواهد بودکه در بازارهای موازی مثل دلار و طلا باشد ،چرا که شرکت ها می توانند از محل آورده ی سهامداران افزایش سرمایه دهند و یا شرکت های جدیدی از طریق عرضه اولیه وارد بازار شوند و اینگونه سیاست ها موجب بهبود شرایط کلی اقتصادی خواهند شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اخبار روبه رشد بازار سرمایه،افرادی که تجربه کافی را ندارند، بهتر است با دقت بیشتری نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند.