به گزارش اکونا پرس،

در بازارهای اقتصادی همیشه انتظارات از اتفاقات آینده باعث تحولات اقتصادی در بازارهای مالی میشود، تصمیمات ترامپ در خصوص تحریم های آبان ماه و انتظارات ناشی از آن،این التهابات حال حاضر بازارهای موازی را رقم زده است.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار اکوناپرس عنوان داشت: به نظر میرسد در ماه های آتی سایر پارامترها همانند گزارشات ۶ماهه موثرتر تاثیر تحریم ها بر بازار سرمایه خواهند بود و تحلیل گران براساس این گزارشات برای پایان سال به شرکت ها قیمت خواهند داد.

نیما ملایی در ادامه افزود: به علت افزایش نرخ دلار، تقاضا در شرکت های صادرات محور افزایش خواهد داشت و به علت کاهش ابهامات، در کوتاه مدت التهابات در بازارهای سرمایه گذاری کاهش میابد.

وی تاکید کرد: برای ۶ ماهه ابتدایی سال که اثر تحریم ها به شدت کم بوده و نرخ رشد دلار افزایشی بوده است،شرکت هایی که فروش صادراتی قابل قبولی را داشته اند،گزارشات مناسبی را خواهند داشت.

ملایی در خاتمه خاطر نشان کرد: بطور کلی برآیند گزارشات در صنایع پتروشیمی و فلزی مناسب خواهد بود و بعداز ارائه این گزارشات، روند باثباتی را بازار شاهد خواهد بود و سهام بنیادی نیزدارای روندی معقول و با ثباتی خواهند بود و سهام بدون پشتوانه نیز روندی نزولی را در پی خواهند داشت.