بعد از تحریم ها تصور بر این بود که عمدتا شرکت های صادراتی با مشکلات صادراتی و نقل و انتقال پول مواجه خواهند شد و با شدت گرفتن این موضوع هر شرکتی که صادرات بیشتری داشته باشد مشکل بیشتری برای محقق ساختن بودجه خود خواهد داشت، اما مجموعه ریشمک که یک شرکت تماما صادراتی است این موضوع را نقض کرد و امسال و با وجود تمام تحریم ها توانست فروش مورد نظر را هر چند سخت اجرایی سازد.

عبدالرسول ترکمانی مدیرعامل شرکت تولید و صادرات ریشمک در گفتگو با اکوناپرس در خصوص وضعیت این مجموعه و همچنین فروش شرکت گفت: مجموعه ریشمک، یک مجموعه صادرات محور بوده و با اینکه کشور برای صادرات مشکلات زیادی دارد اما این مجموعه تلاش کرده تا بتواند فروش خود را به موقع و براساس پیش بینی ها پیش ببرد.

وی ادامه داد: نوسانات نرخ ارز مسلما مشکلاتی را برای مجموعه به وجود می آورد اما آنچه که باید مد نظر قرار گیرد این است که مجموعه ریشمک راه های مبارزه با آن را فرا گرفته و امیدواریم از این نوسانات نرخ ارز نهایت استفاده را ببریم.

وی در مورد توجه و اقبال به سهم نیز عنوان کرد: شرکت تولید و صادرات ریشمک فروش خوبی را تاکنون داشته و همین موضوع و همچنین صادرات محور بودن شرکت منجر به توجه به این سهم توسط معامله گران شده است. این موضوعات موجب شده تا شاهد رشد قیمتی و بعضا صف خرید در سهم باشیم.

مدیر عامل شرکت تولید و صادرات ریشمک در مورد رشد فروش در سال جاری در مقایسه با سال گذشته گفت: همان طور که از صورت های مالی منتشر شده در سامانه کدال مشخص است شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته توانسته تولید و صادرات بیشتری داشته باشد که این موضوع تاثیر مستقیمی بر سودآوری شرکت می گذارد.

ترکمانی افزود: درست است که شرایط اقتصادی برای مجموعه های تولیدی دشوار شده اما تمامی شرکت ها از جمله ریشمک باید راه های مدیریت آن را بیابند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

این مقام مسئول در مورد ادامه روند سال جاری نیز خاطر نشان کرد: امیدواریم تا در ادامه مسیر سال جاری نیز رویه موحود حفظ شود و صادرات بهتر و بیشتری را داشته باشیم. سال جاری به خوبی برای شرکت به پایان خواهد رسید و این مجموعه سود خوبی را برای سهامداران خود به ارمغان می آورد.