به گزارش اکوناپرس به نقل از  روابط عمومی شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ)، مرکز پایش تجارت الکترونیکی ایران که یکی از استارت‌آپ‌های همکار و مورد حمایت این شرکت است، به تازگی راهکار جدیدی را عرضه کرده که به وسیله آن، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت و شاپرک می‌توانند ریسک کسب و کارهای آنلاین را قبل از ارائه درگاه پرداخت اینترنتی، ارزیابی کنند.  

بر اساس این گزارش، با توجه به گسترش کسب و کارهای اینترنتی غیر قانونی در کشور نظیر شرط‌بندی و قمار و استفاده آنها از درگاه‌ پرداخت کسب و کارهای مجاز، چالش بسیار بزرگی برای شرکت های پرداخت الکترونیک جهت شناسایی این کسب و کارها به وجود آمده است. سپ در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود در فراهم کردن بستری امن و مطمئن برای پرداخت‌های اینترنتی، با حمایت و همکاری در این طرح مشترک، تا حد زیادی این دغدغه را برطرف کرده است. 

این گزارش می افزاید این محصول با بررسی فعالیت ۴۲ هزار کسب و کار اینترنتی مجاز کشور در ۶ ماه نخست سال ۹۷، آنها را از لحاظ ریسک ارائه درگاه پرداخت آنلاین در ۵ سطح دسته بندی کرده و به شرکتهای پرداخت و شاپرک این امکان را می دهد که در هنگام ارائه خدمات به این کسب و کارها توانند دید مناسبی از ریسک مشتری داشته باشند. 

بر همین اساس نقشه پراکندگی کسب و کارهای آنلاین با ریسک بسیار زیاد در ایران نیز استخراج شده که نشان می‌دهد استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی دارای بیشترین تعداد کسب و کارهای آنلاین پرریسک هستند. 

علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این محصول می توانند به نشانی اینترنتی www.ECMonitor.ir مراجعه یا  با ایمیل Info@ECMonitor ارتباط برقرار کنند.