به گزارش اکونا پرس،

درجریان معاملات امروز که قیمت سهام اکثر شرکت ها منفی و شاخص بورس با ریزش بیش از 3600 واحدی روبرو شده ، ماشین سازی اراک به خبر رسمی دو هفته پیش پاسخ داد و با رشد بیش از 4.2 درصدی قیمت سهام روبرو شد.

"فاراک" که سوم مرداد از فسخ قرارداد بیش از 100 میلیارد تومانی با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی خبر داده بود ، درباره خبر 18 مهر که در سایت منتشر شده، اعلام کرد تفاهم نامه همکاری و مشارکت با شرکت UBC ترکیه صرفاً یک قرارداد مشارکت (Joint Venture Agreement ) بوده و فاقد مبلغ و هرگونه آثار سود و زیانی است .

براساس این گزارش، سایت این شرکت بورسی در مطلبی اعلام کرده بود: در پی رایزنی های انجام شده از سوی صفری مدیرعامل شرکت، دو تفاهم نامه همکاری جهت مشارکت با یک شرکت بین المللی ترکیه ایدر ترکیه به امضا رسید.

بر اساس این توافقات، همکاری در پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی، معادن و راه سازی، نوسازی شرکت های صنعتی و ...کشورهای منطقه که توسط شرکت ترکیه ای معرفی و فاینانس می شود و همچنین سرمایه گذاری مشترک برای تاسیس شرکت مشترک به منظور تولید و فروش کالاهای مشترک در سطح بازار جهانی، تامین گواهینامه های بین المللی برای محصولات استراتژیک در همین رابطه و توسعه فعالیتهای شرکت ماشین سازی اراک در منطقه و بازارهای بین المللی و نوسازی صنایع منطقه بخصوص کشور عراق و سوریه مورد تفاهم قرار گرفته است.