شرکت نیرو کلر طرح توسعه افزایش ظرفیت را در دستور کار داشت که در سال مالی گذشته به پایان رسید و این رویه در تمامی خطوط تولیدی شرکت ادامه خواهد داشت. این شرکت همچنین برنامه افزایش سرمایه به اندازه حداقل 100 درصد را دارد که در مرحله پیش نویس است. همچنین شرکت برنامه های صادراتی خوبی را دنبال می کند. 

حسین قاسمی مدیر مالی شرکت نیروکلر در گفتگو با اکوناپرس در خصوص وضعیت فعلی این شرکت گفت: شرکت نیروکلر در سال مالی 97 عملا سال 11 ماهه داشت و اگر کمی از فروش پیش بینی شده کمتر محقق شده به دلیل یک ماهه کمتر از 12 ماهه سال مالی است. فروش این مجموعه مناسب بوده و این شرکت توانست فروش خوبی را چه به لحاظ صادراتی و چه داخلی داشته باشد.

وی در مورد صادرات این مجموعه نیز عنوان کرد: شرکت نیروکلر بخشی از فروش خود را به فروش صادراتی اختصاص می دهد که میزان آن بالاتر از 30 درصد در سال است. نیروکلر اگر از فروش داخلی نتواند به نتیجه مورد نظر برسد قطعا صادرات خود را رشد می دهد. 

قاسمی افزود: این صادرات به کشورهای همسایه و همچنین برخی از کشورهای اروپایی صورت می گیرد و در نظر داریم تا بازار صادراتی مجموعه را رشد دهیم.

مدیر مالی شرکت نیروکلر در مورد طرح توسعه شرکت نیز عنوان کرد: طرح توسعه شرکت به پایان رسیده و این مجموعه توانست طرح توسعه افزایش ظرفیت را با موفقیت به پایان برساند. طرح توسعه افزایش ظرفیت مجدد در سایر خطوط نیز جزو برنامه های آتی مجموعه به حساب می آید.

این مقام مسئول در مورد درآمد ارزی شرکت با اشاره به مواد اولیه گفت: شرکت بیش از 90 درصد مواد اولیه خود را از بازار داخل تامین می کند و بخش زیادی از محصولات خود را صادر می کند در نتیجه تراز ارزی شرکت به لحاظ ارز آوری مثبت است. این مجموعه در سال حدود 5 میلیون دلار درآمد ارزی دارد که این میزان ارز در حساب ارزی شرکت در یکی از بانک های کشور قرار دارد و سود ماهانه نیز به آن تعلق می گیرد.

قاسمی تصریح کرد: این ارز برای واردات هنوز مصرف نشده و ما سعی کردیم نیاز ارزی خود برای واردات را از طریق ثبت سفارش در سامانه نیمه تامین کنیم و یا از طریق مانده طلب های ارزی در خارج از کشور تهاتر صورت گیرد.

مدیر مالی شرکت نیروکلر تاکید کرد: بنابراین افزایش نرخ ارز برای مجموعه نیروکلر مثبت بوده و این مجموعه از این موضوع منتفع می شود. شرکت نیروکلر برنامه صادراتی برای محصولات خود به جز آن هایی که الزام به پیمان سپاری ارزی داریم، دنبال می کند. 

وی نوسانات قیمت سهم را اینگونه تشریح کرد: این نوسانات ناشی از عرضه و تقاضای بازار بوده و صف خرید ها به دلیل بهره برداری از طرح توسعه بوده است.