پست بانک ایران از جمله بانک هایی است که نسبت به سایر بانک هایی همچون تجارت و ملت از محل تسعیر ارز دارایی ها سود زیادی کسب نمی کند و صورت های مالی خود را براساس درآمدهایی غیر از این محل تنظیم می نماید، این بانک در 6 ماهه توانسته زیان هر سهم خود را در مقایسه با زیان هر سهم در 6 ماهه سال گذشته کمتر نماید و به همین دلیل سهامداران انتظار دارند تا در پایان این سال مالی پست بانک از جمله بانک هایی باشد که سود بین سهامداران تقسیم خواهد کرد.

خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک ایران در گفتگو با اکوناپرس در خصوص وضعیت این بانک و میزان سودآوری آن گفتک پست بانک توانست در 6ماهه سال مالی بخشی از زیان گذشته خود را جبران نماید، این بانک با تلاش در خصوص افزایش درامدهای خود توانست بخشی از زیان موجود را کاهش دهد.

وی ادامه داد: به همین دلیل ما شاهد کاهش زیان این مجموعه در 6 ماهه سال جاری در مقایسه با 6 ماهه سال گذشته هستیم. این بانک در نظر دارد تا بتواند با اقداماتی از قبیل افزایش درآمدهای بانک در نیمه دوم بانک را در پایان سال و حتی 9 ماهه سودآور نماید.

مدیرعامل پست بانک گفت: قطعا با افزایش درآمدهای بانک شاهد کاهش زیان و از بین رفتن آن خواهیم بود به گونه ای که در مجمع عادی سالیانه پست بانک می توانیم به سهامداران اعلام سود نماییم.

وی در مورد نرخ تسعیر ارز دارایی های ارزی بانک ها و پست بانک عنوان کرد: پست بانک مانند سایر بانک ها دارایی ارزی ندارد که از محل تسعیر ارز بتواند سوداوری را نصیب خود نماید، هر آنچه سود در پست بانک حاصل شود، از محل درآمدها و سود عملیاتی بانک خواهد بود.

فرحی در خصوص نرخ تسعیر ارز بانکی ها گفت: هنوز نرخ مشخصی در این خصوص از سوی بانک مرکزی اعلام نشده و در نتیجه بانک ها با نرخ 4200 تومان صورت های مالی را خود را تنظیم کرده اند و باید منتظر بمانیم تا تصمیم نهایی بانک مرکزی را شاهد باشیم.