شرکت صنایع شیمیایی ایران از جمله شرکت هایی بوده که بخشی از محصولات خود را صادر می کند و به همین دلیل موظف بوده تا ارز ناشی از این صادرات را براساس نرخ تعیین شده توسط بانک مرکزی به فروش برساند، این شرکت در نظر داشت تا برخی از محصولات خود را با نرخ ارز آزاد تسعیر نماید که با این موضوع مخالفت شد، شرکت از تحریم ها نیز تاثیر می گیرد که به فکر راه حلی برای این موضوع است.

داریوش حمیدی مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی ایران در خصوص روند شرکت برای مقابله با تحریم ها گفت: شرکت صنایع شیمیایی ایران قطعا از تحریم ها تاثیر می گیرد، اما راهکارهایی برای مقابله با آن چیده شده تا بتوانیم کمترین تاثیر را از این موضوع بگیریم.

وی در مورد صادرات محصولات و ارز آوری شرکت گفت: ما برخی از محصلات خود را صادر می کنیم که تسعیر ارز آن ها باید در بازار ثانویه صورت بگیرد. هر صادراتی که توسط مجموعه صنایع شیمیایی ایران صورت گرفته با نرخ ارز بازار ثانویه در صورت های مالی تسعیر می شود.

وی در خصوص فعالیت شرکت در نیمه اول سال جاری و همچنین ادامه آن عنوان کرد: شرکت در نیمه اول سال جاری توانست مطابق با پیش بینی ها گام بردارد و تولید و فروش مورد نظر خود را به ثبت برساند.

حمیدی بیان داشت: این رویه در ادامه سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و به نظر می رسد مجموعه صنایع شیمیایی ایران بتواند سال خوبی را به پایان برساند و سهامداران سود خوبی را در اختیار خواهند گرفت.

این مقام مسئول در مورد مشکلات حمل و نقل و انتقال پول که پس از تحریم ها برای شرکت به وجود می آید، تاکید کرد: پس از تحریم ها مشکلات زیادی به لحاظ حمل و نقل، کشتی رانی و نقل و انتقال پول به وجود می آید اما صنایع شیمیایی ایران تلاش می کند تا این مسئله را رفع نماید و از آن کمترین تاثیر را بگیرد، استراتژی های مختلف در هیئت مدیره مورد بررسی قرار گرفته و بهترین راه حل ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که سال مالی را مطابق با پیش بینی ها و به خوبی به پایان برسانیم. این موضوع محقق خواهد شد و شرکت تولید و فروش خود را تا به اینجای سال توانسته با موفقیت ثبت کند و در ادامه نیز عملیات خود را ادامه خواهد داد.