به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایرنا، علیرضا قنادان شامگاه دوشنبه در جشن خانواده بزرگ تاکسیرانان تهران در سالن الغدیر دانشگاه علوم انتظامی امین در جمع خبرنگاران افزود: یکی از دغدغه های همیشگی رانندگان تاکسی بحث بیمه آنها است به ویژه که تاکسیرانان جدید نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نمی گیرند.


وی ادامه داد: در راستای حمایت از رانندگان تاکسی تهران، سازمان اقدام به اجرای طرح پوشش بیمه تکمیلی رایگان برای تمامی رانندگان تاکسی که دارای کارنامه هوشمند هستند کرده و تاکسیرانان می توانند با مراجعه به سایت سازمان نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

به گفته قنادان، این بیمه تکمیلی بخشی از هزینه های کلینیکی، پاراکلینیکی و جراحی ها رانندگان تاکسی را پوشش خواهد داد.
وی با بیان اینکه بیمه تکمیلی هر راننده تاکسی تهران بین 200 تا 300 هزار تومان برای سازمان تاکسیرانی هزینه دارد، گفت: 80 هزار راننده تاکسی تهران روزانه به شهروندان خدمت رسانی می کنند و پیش بینی می شود با اجرای این طرح 60 هزار نفر از آنها تحت پوشش بیمه تکمیلی رایگان قرارگیرند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با بیان اینکه پوشش بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی تهران رایگان خواهد بود، گفت: خانواده( پدر و مادر و همسر و فرزندان) رانندگان متقاضی نیز در صورت مشارکت در این طرح از تخفیف 70 درصدی برخوردار می شوند.
* 10 هزار تاکسی تهران در صف نوسازی هستند
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران همچنین نوسازی ناوگان تاکسی تهران را ضروری دانست و گفت: 10 هزار تاکسی در صف نوسازی قرار دادند و تعمیر آنها دیگر مقدرو نیست.
وی با بیان اینکه فرآیند نوسازی تاکسی های تهران با چالش روبرو شده است، افزود: تمایل سازمان تاکسیرانی استفاده از تولیدات داخلی است اما متاسفانه یکی از خودرو سازان روند صدور پیش فاکتور را متوقف کرده و هم اکنون 10 هزار تاکسی فرسوده در صف نوسازی قرار دارند.

* نظارت بر عملکرد 16 هزار خودرو مدرسه
قنادان در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه نقش سازمان تاکسیرانی در روند کار سرویس مدارس پررنگ است، گفت: در سال تحصیلی جاری سازماندهی و نظارت 16 هزار خودرو مدرسه برعهده سازمان است.
وی ادامه داد: بخشی از خدمات در این بخش توسط 6 هزار تاکسی و بخشی از آن توسط خودروهای شخصی انجام می شود اما ساماندهی و نظارت بر حسن کار همه آنها با سازمان تاکسیرانی تهران است.
قنادان با بیان اینکه در حدود 5 هزار سرویس مدرسه هنوز تحت نظارت و ساماندهی سازمان درنیامده اند، ابراز امیدواری کرد که در سال آینده تمامی خودروهای مدرسه تحت پوشش این طرح قرار گیرند.