به گزارش اکونا پرس،

حمید فرهنگ مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام این شرکت درباره اختلالات اخیر این اپراتور، اظهارداشت: اختلالات چند روز اخیر شبکه همراه اول به دلیل این ارتقای شبکه بوده است که با ارتقای این سیستم و پیاده سازی تکنولوژی روز دنیا، سرویس یکپارچه به مشترکان سیم کارت‌های اعتباری و دائمی ارائه شد.

وی گفت: هدف از تغییر سیستم نرم افزاری سامانه‌های شارژینگ و صورت‌حساب گیری شبکه همراه اول، ارائه خدمات یکپارچه به مشترکان، سرویس‌های سازمانی و توانمندسازی کسب و کار بوده است.

وی با اشاره به  افزایش رشد 164 برابری در ترافیک دیتای این اپراتور در سال گذشته، گفت: طی سال 96 ترافیک دیتای همراه اول نسبت به سال قبل آن 2.6 برابر رشد کرده و در مجموع روند ترافیک دیتا در شبکه (ماهانه)، 164 برابر رشد داشته است که در مجموع در زمینه درآمد حاصل از استفاده مشترکان از دیتا، 38 برابر رشد را شاهد هستیم و متوسط درآمد ماهانه همراه اول به ازای هر مشترک (آرپو) حدود 17 هزار و 800 تومان است.

مدیرعامل همراه اول گفت:‌ همراه اول 16160 سایت نسل 4.5، 28900 سایت نسل 2.75 و 28900 سایت نسل 3.9 دارد و 100 درصد شهرها و 87 درصد روستاها از خدمات اینترنت پرسرعت دارند.

وی با اشاره به درآمد کل و سود خالص تلفیقی گروه و درآمد 3500 میلیارد تومانی این اپراتور از محل دیتا، اظهار داشت: در سال 96 درآمد کل حاصل از سرمایه گذاری‌های تلفیقی گروه، 12 هزار و 471 میلیارد تومان و عملکرد سود خالص تلفیقی گروه 3 هزار و 167 میلیارد تومان و میزان درآمد دیتای همراه اول در سال گذشته را 3500 میلیارد تومان بوده است.

فرهنگ گفت: سالانه حدود 240 میلیون تومان به دلیل سرقت دکل ها و تجهیزات آنتن های موبایل، دچار ضرر و زیان می شویم.

وی افزود: همراه اول در راستای حمایت از تولید داخل بیش از 75 درصد از مصارف هزینه‌ای خود را از منابع داخلی تأمین می‌کند که رتبه اول در استفاده حداکثری از منابع و مهارت‌های ایرانی در ارزیابی عملکرد اپراتورها توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دو دوره پیاپی را نیز داراست.

وی با اشاره به آماری از آخرین وضعیت این شبکه این اپراتور، گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سهم بازار این اپراتور 59.53 درصد و ضریب نفوذ آن در کشور به 90.3 درصد است. بیش از 96 میلیون سیمکارت واگذار و بیش از 10 میلیون مشترک جدید در سال 96 جذب کرده که از این میان، تعداد 491 هزار سیمکارت دائمی و بیش از 9 میلیون و پانصد هزار سیمکارت اعتباری است. در سال گذشته 52 میلیون سیمکارت به صورت فعال در لحظه در شبکه همراه اول فعال بوده است. همچنین در سال گذشته درصد مشترکان موبایل باند پهن 38 درصد افزایش داشته و به عدد  32 میلیون مشترک رسید. علاوه بر این در سال گذشته تعداد 10 میلیون سیمکارت یوسیم (usim) توزیع شد که نسبت به سال قبل 330 درصد رشد داشته است.

به گزارش فارس، در مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول با ریاست علی بقایی رییس هیأت مدیره همراه اول، سهامداران با توزیع 96 درصد سود محقق شده (3280 ریال) موافقت کردند و برای هر سهم، تقسیم 3180 ریال سود در نظر گرفته شد که سود سهامداران حقیقی از 20 اردیبهشت در مدت حداکثر یک ماه واریز می‌شود.

پاداش اعضای حقوقی هیأت مدیره نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش یافت و حق جلسه اعضا مانند سال گذشته تعیین شد. 

پنج شرکت «مخابرات ایران»، «گسترش الکترونیک مبین»، «مهراقتصادمبین»، «مدیریت املاک» و «خدمات ارتباطات کاراشاپ » نیز به مدت دو سال به عنوان اعضای حقوقی هیأت مدیره انتخاب شدند.