به گزارش اکونا پرس،

سید شهاب الدین چاوشی در دیدار با سید اسدالله جولایی، مدیر عامل ستاد دیه کشور با اشاره به اندیشه‌های حضرت امام (ره) در استقرار حکومت اسلامی و تلاش برای ارج نهادن به مقام شامخ انسان و انسانیت گفت: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ارج گذاری به انسان و تکریم جایگاه و منزلت انسانی است . 
وی با اشاره به ضرورت اقدامات فرهنگی در راستای بسترسازی جهت ایجاد جامعه ای سرشار از امنیت و آرامش و به دور از آسیب‌های اجتماعی بر نقش دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی همچون ستاد دیه کشور در زمینه سازی جهت این مهم اشاره کرد و افزود: تلاش‌های ستاد دیه کشور برخورد با معلول‌هاست و لذا ضرورت دارد تا ضمن شناخت علل و عوامل بروز مشکلات، راهکارهای لازم جهت ایمن سازی جامعه فراهم شود.
استاندار سمنان همچنین با اشاره به ضرورت تلاش بیشتر مدیران در انجام اقدامات همراه با تدبیر و تفکر از روزمرگی به‌عنوان یکی از آفات امور اجرایی و مدیریتی نام برد و اظهار کرد: مدیران کشور هیچگاه نباید دچار روزمرگی و انجام کارهای روتین و روزانه شوند بلکه باید با تشکیل اتاق فکر و گسترش فرهنگ تفکر سعی کنند تا زمینه ساز جامعه ای عاری از مشکلات و بویژه آسیب های اجتماعی شوند. 
چاوشی همچنین با تمجید از دو شهید والامقام انقلاب اسلامی، شهیدان مطهری و بهشتی از این دو چهره ی دانشگاهی و اندیشمند به عنوان مغز متفکر انقلاب و دارای اندیشه ای والا نام برد و ادامه داد: متاسفانه این دو اندیشمند در دوران آغازین انقلاب اسلامی به‌دست منافقین کوردل به شهادت رسیدند . 
وی همچنین از مسئولان استان و بویژه دست اندرکاران شورای فرهنگ عمومی استان درخواست کرد تا بحث ستاد دیه و اقدامات مفید این مجموعه را در دستور کار یکی از جلسات شورا قرار داده و تلاش کنند تا ضمن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی زمینه را جهت حمایت گسترده مردم از این اقدام خیر خواهانه فراهم سازند . 
همچنین مدیر عامل ستاد دیه کشور از وجود 8000زندان بدهکار مالی در زندان‌های کشور خبر داد.

 سید اسدالله جولایی با قدردانی از حمایت چاوشی استاندار سمنان بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگی در سطح کشور در راستای معرفی ستاد دیه و ارزش حمایت همه جانبه مردم از این اقدام ارزشمند تاکید کرد و گفت: از قریب به 13 هزار زندانی غیرعمد کشور بالغ بر ۸۰۰۰ نفر از آنان بدهکاران مالی هستند که لازم است تا در گام اول با اصلاح قانون چک و نیز با انجام اقدامات فرهنگی زمینه آزادی این افراد از زندان‌ها فراهم شود.