به گزارش اکونا پرس،

دکتر محمد هادی امین ناجی در مراسم تکریم و تقدیر از اساتید دانشگاه پیام نور استان گیلان با اشاره به گرامیدشت روز معلم و تقارن این ایام با اعیاد شعبانیه اظهار کرد: زیبایی این تقارن به موضوع انتظار و علم در کنار هم یا به تعبیری گرامیداشت مقام معلم در هنگامه انتظار است.

وی با بیان اینکه روز شهادت استاد مرتضی مطهری به نام معلم نامگذاری شده است، گفت: به برکت این ایام، احترام به جایگاه علم و معلم در تمامی اجزای وجودی همه آحاد جامعه شکل گرفته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با تاکید بر پاسداشت جایگاه علم و مقام معلم یادآور شد: در حوزه آموزش عالی، مقام معلم علاوه بر افزایش و گسترش علم در حوزه اجتماعی نیازمند تاثیرگذاری و تاثیرآفرینی است.

امین ناجی با بیان اینکه حوزه آموزش عالی علاوه بر تولید علم باید پرچمدار حل مسائل اجتماعی با روش‌های علمی باشد، گفت: ما در دانشگاه نباید منتظر رخداد مسئله باشیم، بلکه دانشگاهیان وظیفه آینده پژوهی در مسایل مختلف را دارند.

وی با بیان اینکه با بحران صندلی‌های خالی در آموزش عالی روبرو هستیم افزود: از طرفی با بحران‌های دیگر چون اجتماعی و فرهنگی روبرو هستیم و از هم اکنون دانشگاه‌ها باید آینده پژوهی را مورد توجه قرار دهند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور پهن گستری و حضور در بوم های مختلف را از محاسن دانشگاه پیام نور عنوان کرد و گفت: این ویژگی موجب می‌شود تا مسائل را مسئله محور کنیم.

امین ناجی در پایان بهره‌مندی از ظرفیت اعضای هیئت علمی را یکی از برنامه‌های دانشگاه پیام نور دانست و افزود: با تصویب شورای دانشگاه پیام نور، هر فعالیت در این دانشگاه باید مسئله‌ای از قشر مخاطب ما در جامعه که وظیفه پاسخگویی به آنها را داریم، پاسخ دهد.