شرکت سیمان قاین به دو کشور افغانستان و پاکستان صادرات انجام می دهد، این شرکا فروش خوبی را در شرایط نامساعد صنعت داشته است. این مجموعه به تازگی با رقیبی به نام سیمان باقران در شرق رو به رو شده که این شرکت سیمانی به دلیل نزدیکی به مرز هزینه حمل کمتری از سیمان قاین دارد، این رقابت منفی برای شرکت های سیمانی بسیار مضر اسن چرا که عرضه بر تقاضا پیشی دارد. تخفیفات در این صنعت زیاد بوده و فروش به نرخ کمتر از نرخ مصوب شرکت های سیمانی را مشکل مواجه کرده است.

حمید اقبالیان مدیرعامل شرکت سیمان قاین در گفتگو با اکونا پرس در خصوص برنامه صادراتی شرکت گفت: شرکت سیمان قاین به بازارهای افغانستان و پاکستان در مرزهای شرق کشور صادرات انجام می دهد. اغلب سیمان صادراتی شرکت سیمان قاین به افغانستان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: بازار افغانستان به دلیل اینکه، بازاری با رقابت منفی است، نفوذ به آن باید با سیاست باشد، سیمان پاکستان در این کشور حضور دارد و ما نمی توانیم هر قیمتی را به این بازار بدهیم، چرا که چنانچه قیمت نامناسبی را لحاظ کنیم، بازار خود را از دست می دهیم.

وی افزود: سیمان قاین در نظر دارد تا بازار صادراتی خود را توسعه دهد، به گونه ای که 60 درصد از فروش محصولات شرکت صادراتی باشد و 40 درصد از آن در بازار داخل به فروش برسد، بازار داخل شامل بازار خراسان جنوبی بوده که عرضه در این استان بیشتر از تقاضا بوده و رقابت منفی در شرکت های سیمانی این منطقه وجود دارد.

اقبالیان تصریح کرد: حضور شرکت های سیمانی در شرق کشور و به دلیل شرایط جغرافیایی منجر شده تا آن ها به مرز نزدیکتر باشند و سیمان خود را با قیمت های کمتری به دلیل هزینه حمل پایین تر بفروشند، این موضوع کار را برای سیمان قائن دشوارتر کرده است.

مدیرعامل شرکت سیمان قائن خاطر نشان کرد: در نظر داریم تا پروژه های ساختمان سازی و شهرسازی را در استان  در دست بگیریم، برای ساخت جاده های بتونی استان نیز مذاکره شده و توافق نیز به عمل آمده است. شرکت سیمان قائن در نظر دارد تا بر فروش خود متمرکز شود و این فروش را با رشد رو به رو نماید، برای رشد فروش در این مجموعه برنامه های گسترده ای وجود دارد.

اقبالیان در مورد افزایش سرمایه شرکت گفت: مجموعه سیمان قاین دستور افزایش سرمایه خود را قطعی کرده و این موضوع منجر به اصلاح ساختار مالی و همچنین رشد درصد شناوری سهم در بازار سرمایه خواهد شد. این مجموعه برای ورود نقدینگی به شرکت نیاز به افزایش سرمایه دارد. ضمن اینکه همان طور که گفته شد افزایش سرمایه به افزایش درصد شناوری شرکت نیز منجر خواهد شد.

این  مقام مسئول تاکید کرد: در سال 96 شرکت توانسته 100 درصد سود پیش بینی شده خود را محقق سازد و فروش مورد نظر را نسبت به سال گذشته با رشد مواجه نماید این موضوع برای یک شرکت سیمانی مسئله بسیار مهمی است که می تواند مورد توجه سهامداران قرار گیرد، علاوه بر آن سیمان قاین صادرات و میزان تحویل خود را نیز رشد داده است. این رویه در سال 97 نیز ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص رقم فروش سیمان صادراتی گفت: سیمان قائن محصول خود را پیش فروش کرده و سیمان فرودین و اردیبهشت سال جاری با دلار 4800 تومان پیش فروش شده است. هر چه نرخ دلار رشد کند به نفع شرکت است.