شرکت همکاران سیستم، یک شرکت موفق در حوزه آی تی به حساب می آید، این مجموعه در تمامی صنایع اقدام به ارائه خدمات می کند، اما توسعه خدمات این شرکت در حال حاضر فقط در داخل کشور بوده و به همین دلیل می توان انتظار داشت که این مجموعه و هیئت مدیره آن قطعا به توسعه خدمات این شرکت به خارج از مرزهای ایران نیز بیاندیشند، اما هنوز امکانات آن فراهم نیست و مشکلاتی دارد که باید رفع شود. این مجموعه در سال 97 صادرات نخواهد داشت و استراتژی خود را بر تقویت خدمات خود قرار داده است.

مهدی امیری مدیرعامل شرکت همکاران سیستم در گفتگو با اکوناپرس در خصوص برنامه های این مجموعه برای توسعه در سال 97 گفت: همکاران سیستم در سال 96 توانست بسیاری از اقدامات خود را عملی نماید. در سال 97 بر روی برنامه های خود متمرکز خواهد شد یعنی بر روی توسعه آن برنامه ریزی خواهد کرد، این استراتژی تمرکز مورد توجه شرکت در سال 97 است.

وی در مورد ورود به بازار نرم افزار موبایلی نیز عنوان کرد: تمرکز بر روی ERP و حوزه نرم افزار موبایلی نیز مورد توجه شرکت نیز هست، در سال 96 دو محصول در این حوزه به بازار داشتیم که در سال 97 نیز روی این حوزه و بخش اتوماسیون کار خواهیم کرد. همچنین توسعه همکاران روی شبکه های اجتماعی نیز مورد توجه است که با توجه به توسعه این شبکه ها در ایران باید روی آن مطالعه انجام داد.

وی در مورد توسعه نرم افزار دشت نیز عنوان کرد: ما از سال گذشته یک تیم متمرکز بر روی دشت گذاشته ایم، در تابستان سال جاری نیز متمرکزتر خواهیم شد، محصولات جدید در تابستان نیز وارد بازار می شوند.

امیری در مورد ورود سپیدار به بورس نیز گفت: این موضوع نیز تحت بررسی مجموعه همکاران سیستم بوده و هر زمان که اجازه عرضه در فرابورس داده شود، قطعا، این عرضه صورت خواهد گرفت، ما منتظر دستور بورس هستیم. هر گونه دستوری که از جانب آن ها صادر شود ما اجرایی می کنیم.

مدیرعامل همکاران سیستم خاطر نشان کرد: هر روزه انتظار از نرم افزار بالا می رود و ما باید متناسب با نیاز مشتری آن را آپدیت کنیم. ما فرصت توسعه همکاران به همه صنایع را داریم و از طرفی فرصت تغییر همکاران به راهکاران نیز وجود دارد که هر ساله یک سری ماژول جدید روی نرم افزار ایجاد می کنیم و قیمت فروش را نیز تغییر می دهیم.

وی در خصوص ورود به استارتاپ ها گفت: ما به حوزه استارتاپ ها نیز وارد خواهیم شد، شرکت دانه از زیرمجموعه های همکاران سیستم به حساب می آید که مسئولیت ورود به استارتاپ ها را برعهده دارد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که برای سال 97 چقدر پیش بینی سود کرده اید؛ بیان داشت: رشد سود خالص در سال 97 با پیش بینی 4 درصدی درآمد و کاهش هزینه های مالی است. سود تلفیقی نیز 23 درصد رشد پیش بینی شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: شرکت در نظر دارد تا سرمایه خود را از 95 میلیارد تومان به 120 میلیارد تومان از محل اندوخته برساند. این برنامه در شرکت مورد توجه بوده و دنبال می شود، این افزایش سرمایه به شکل سهام جایزه در اختیار سهامداران قرار خواهد گرفت.