به گزارش اکونا پرس،

حسین اکبریان اظهار داشت: باید با بررسی لحظه به لحظه ظرفیت منابع و مخازن، زمینه های تامین پایدار آب شرب مردم در سطح استان فراهم شود، این درحالیست که کیفیت آب شرب خط قرمز آبفای استان است و هر منبع آبی باید قبل از در مدار قرار گرفتن، از لحاظ کیفی مورد تایید نهادهای ذیصلاح قرار گیرد.

وی افزود: برای تامین پایدار آب شربِ مردم در تابستان، باید به صورت مستمر جلسات مهار بحران کم آبی در ستاد مرکزی و مناطق برگزار شود، مانور والوها اجرایی و دیزل ژنراتورها و تمام منابع آبی دارای  استانداردکیفی موجود در منطقه باید مورد بررسی قرار گرفته و آماده بهره برداری باشند و با استفاده از  سیستم تله متری حجم منابع و مخازن به صورت آنلاین مورد ارزیابی قرار گیرد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان به شناسایی انشعابات غیر مجاز در سطح استان اشاره کرد و اعلام نمود: باید شناسایی و بررسی انشعابات غیر مجاز در واحد های صنعتی، تجاری، خانگی، خدماتی و... به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته  تا از هدر رفت منابع جلوگیری شود.

در ادامه این جلسه مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطر نشان ساخت: مدیران آبفا باید سناریویی در خصوص تامین پایدار و چگونگی مصرف بهینه مشترکین بخش خانگی، صنعتی، اداری، تجاری تدوین و به استانداری اعلام نمایند، چرا که پیش بینی ها نشان می دهد تابستانی گرمتر ازسالهای گذشته پیش رو است.  

منصور شیشه فروش آبفا را  یکی از شرکت های پیشرو در خدمت رسانی پایدار به مردم برشمرد و تصریح کرد: در سال های اخیر آبفای استان اصفهان در مهار و پیشگیری حوادث غیر مترقبه در اصفهان و سایر استان ها بسیار موفق عمل نموده که در این راستا می توان به مهار حوادث در استان های همدان، یزد، چهارومحال و بختیاری و.... اشاره کرد که جای تقدیر دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توان مدیریتی و علمی، تخصص نیروهای فعال در گروه های حوادث  و بهره مندی از تجهیزات و امکانات آبفای استان اصفهان را از عوامل موثر در موفقیت این شرکت در مهار به موقع بحران ها در بازه های زمانی مختلف دانست. 

در ادامه این نشست مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گفت: آبفای استان اصفهان از شرکت های خدماتی است که با حساسیت و دقت خدمت رسانی پایدار را در دستور کار خود قرار داده است این درحالیست که مباحث پدافندی برای تاسیسات و منابع آبفا باید به صورت  جدی مد نظر قرار گیرد.

عبدالرسول صفری اعلام کرد: در حال حاضر کشور با تهدیدات و دشمنان بسیاری مواجه است پس برای مقابله با حوادث و تهدیدهای گوناگون باید مباحث پدافندی به خوبی رعایت شود تا شاهد خدمات رسانی مستمر به مردم باشیم.

اصفهان -محسن راعی