به گزارش اکونا پرس،

پروژه‌های آماده افتتاح در منطقه پنج شهرداری اصفهان شامل احداث پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید با هزینه ۱۹۰ میلیارد تومان، فرهنگسرای ادب با هزینه ۴۸ میلیارد تومان، احداث خط انتقال پساب از سپاهان‌شهر به صفه، احداث زمین ورزشی روباز است که امروز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

پروژه نیروگاه خورشیدی با احداث فضای سبز (مجموعه نگین صفه) به مساحت ۱۱۵۰۰ متر مربع، اجرای نورپردازی با هزینه سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شامل پل شهید ستاری، سپاهان‌شهر، خیابان شاهد، پارک کوهستانی صفه، احداث پاتوق شهری با هزینه ۷۰۰ میلیون تومان و ساخت نصب و اجرای المان‌های شهری و بازی کودکان با هزینه سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های منطقه است که امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

خیابان شهید آیتی احداث می‌شود 

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در حاشیه افتتاح پروژه‌های منطقه پنج شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۲۲ پروژه در منطقه پنج شهرداری اصفهان امروز _چهارشنبه سوم خردادماه_ به بهره‌برداری رسید که مهمترین آن پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید و فرهنگسرای ادب است، با افتتاح این پروژه‌ها خدمات جدیدی به مردم ارائه شد.

وی با اشاره به احداث ادامه خیابان کمکی ارتش افزود: پیگیری‌های احداث ادامه این خیابان در گذشته انجام شده بود، اما در پیچ و خم اداری و توافق با ارتش که فراز و نشیب داشت، مدتی پروژه متوقف بود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: به برکت دهه مبارک کرامت این پروژه دوباره فعال می‌شود، در این راستا امروز کلنگ احداث خیابان کمکی ارتش به زمین زده شد.

وی در ادامه با اشاره به بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: سال گذشته در تنظیم بودجه ۱۴۰۲ در بند «ت» تبصره‌ای گنجانده شد که بر اساس آن به شهرداری‌ها اجازه داده شد در مدت کوتاه پرونده‌های ساختمان‌هایی که در گذشته با مشکل دریافت پایان ساخت مواجه شده‌اند را دوباره بررسی کند، بر این اساس درصدد هستیم با استفاده از این ظرفیت قانونی، در صورت امکان مشکل آنها را رفع کنیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه برای اجرای این قانون تفویض اختیار انجام و کارگروه مربوطه در هر منطقه تشکیل شده است، گفت: در این راستا شهروندان می‌توانند در سامانه my.isfahan.ir به بخش درخواست اجرای بند «ت» تبصره ۶ وارد شوند، اطلاعات خود را بارگذاری و کد رهگیری دریافت کنند تا پرونده آنها در شهرداری مورد بررسی قرار گیرد، بنابراین نیازی به مراجعه حضوری نیست.

وی خاطرنشان کرد: ثبت درخواست‌ها آغاز شده است، در این راستا با دید مثبت و حداکثری نسبت به رفع مشکل شهروندان اقدام خواهیم کرد.

لزوم احداث ادامه خیابان توحید / اجرای بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ به نفع شهر و شهروندان

محمد نورصالحی، ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و یاد و خاطره ایثارگری شهدا اظهار کرد: در بودجه امسال برنامه‌های وسیعی برای پیشرفت شهر دیده شده است، در این راستا افتتاحیه امروز در منطقه پنج نیز طلیعه خوبی برای سال ۱۴۰۲ است.

وی ضمن قدردانی از تلاش مدیران، کارکنان شهرداری و دستگاه‌هایی که برای اجرای پروژه‌ها همکاری کردند، افزود: بی‌شک احداث ادامه خیابان توحید گره‌ای از مشکلات ترافیکی شهر را باز می‌کند، برای احداث ادامه این خیابان نخست باید با ارتش و در مراحل بعد با دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توافق انجام شود، البته گفت‌وگو در گذشته انجام شده است اما از امیر سرتیپ دوم ستاد سیاوش میهن‌دوست، ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری درخواست می‌شود در همین روزهای نخست سال توافق به نتیجه برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ از دیگر موضوعاتی است که مقرر شده تا اواسط مردادماه در اصفهان اجرایی و مشکل بعضی ساختمان‌هایی که توسط شهروندان ساخته شده است، برطرف شود.

افزایش ۳۸ درصدی بودجه منطقه ۵ اصفهان

حسین کارگر، مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های باقی مانده گذشته، همچنین برقراری زنجیره خدمت و ورود به عرصه محله محوری و همگرایی شهر را از تأکیدات و سیاست‌های اصلی مدیریت شهری دوره ششم است.

وی افزود: در این راستا در هر منطقه دو محله برای اجرای پروژه‌های محله‌محور انتخاب شده است، محله وحید یا «دنارت قدیم» و فرح‌آباد نیز به‌عنوان محله‌های هدف منطقه پنج اصفهان برای اجرای پروژه‌های محله‌محور انتخاب شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر اساس تلاش صورت گرفته در سال گذشته با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان آزادسازی گلوگاه‌ها، ساماندهی فضای سبز و بهبود معابر این محلات در دستور کار قرار گرفت؛ امسال نیز با افزایش قابل توجه این اعتبارات به عدد ۳۸ میلیارد تومان روند تکمیل اجرای پروژه‌ها در محلات هدف منطقه پنج تسریع می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات روان‌سازی، کف‌سازی و پیاده‌روسازی‌های منطقه پنج با هزینه ۲۰ میلیارد تومان در سال گذشته انجام شد، خاطرنشان کرد: در این میان پارکینگ زیر سطحی توحید از جمله پروژه‌های شاخص منطقه پنج بود که با تاکید قید فوریت از سوی شهردار اصفهان نسبت به تکمیل و افتتاح آن اقدام کردیم.

کارگر اظهار کرد: احداث پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید با هزینه ۱۹۰ میلیارد تومان، فرهنگسرای ادب با هزینه ۴۸ میلیارد تومان، احداث خط انتقال پساب از سپاهان‌شهر به صفه، احداث زمین ورزشی روباز از جمله پروژه‌های عمرانی منطقه پنج است که امروز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

تأمین ۳۷۲ جای پارک خودرو با احداث پارکینگ زیرسطحی توحید

امیرعباس رحمتی، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: پروژه پارکینگ زیرسطحی توحید در راستای کاهش بار ترافیکی خیابان توحید و خیابان‌های منتهی به آن در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پروژه پارکینگ زیرسطحی توحید به مدت ۲۷ ماه با تلاش شبانه‌روزی مجموعه شهرداری و تحمل سختی فراوان از سوی مردم اصفهان به بار نشست، افزود: این پروژه از بعد کیفیت و کمیت در کشور مطرح خواهد بود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث این پروژه فروردین ۱۴۰۰ با هزینه‌ای بالغ بر ۱،۹۰۰ میلیارد ریال آغاز شد، تصریح کرد: با احداث این پروژه ۳۷۲ جای پارک خودرو شامل ۳۶۴ پارک خودرو عمومی و هشت پارک خودرو ویژه معلولان فراهم شد.

حماسه فتح خرمشهر نقطه عطفی در انقلاب اسلامی است

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز با افتتاح پروژه‌های این منطقه، گوشه‌ای از خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم اصفهان و شهروندان منطقه پنج به نمایش گذاشته شد.

نادرالاصلی با بیان اینکه عظمتی که شهدا برای این سرزمین و نظام ایجاد کردند در طول تاریخ کم‌نظیر است، لذا وظیفه داریم خانواده شهدا را تکریم کنیم، تصریح کرد: به نام این روز مبارک و به پاس جانفشانی شهدا و از خودگذشتگی خانواده‌های آنان امروز پروژه‌های مختلفی در منطقه پنج همچون فرهنگسرای ادب در محله حسین آباد به بهره‌برداری و در اختیار شهروندان این منطقه قرار می‌گیرد، لذا امیدواریم این پروژه‌ها ابراز قدردانی و ارادتی به شهدا و خانواده‌های آنها باشد.

اصفهان_محسن راعی