به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان محمدرضا غلامرضا روز سه‌شنبه در همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اصفهان گفت: انتخابات از اهمیت بالایی در نظام اسلامی برخوردار است و در شرایط حساس فعلی که کشورمان در جنگ ترکیبی و شناختی با دشمن قرار دارد، انتخابات امسال اهمیت دوچندان دارد. 

وی ادامه داد: نقطه کانونی جنگ ترکیبی، جنگ شناختی است و دشمن در این جنگ از هستی شناسی استفاده کرده، یعنی مبادی فکری نسل جوان را نشانه گرفته است و به دنبال آن است که  حقایق را جابجا و تحریف کند. 

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: امسال انتخاباتی در پیش داریم که به دلایل مختلفی برای کشور مهم است و اهمیت آن از آن جهت است که رهبری انقلاب در سخنان شان مسئولین انتخابات را خطاب قرار دادند که نشان می‌دهد، مسئولین انتخابات مسئولیت سنگینی دارند. 

وی ادامه داد: مشارکت و حضور حداکثری مردم، هدف نظام در برگزاری همه ۴۰ انتخابات برگزار شده از ابتدای انقلاب تاکنون بوده است و اعتماد سازی می تواند مشارکت و حضور مردم را افزایش دهد. 

غلامرضا اظهار داشت: مشارکت مردم پیش درآمدش سلامت و امنیت است و اگر به دنبال حضور گسترده و مشارکت حداکثری هستیم تضمین کننده آن سلامت و امنیت انتخابات است. 

رئیس ستاد انتخابات کشور یادآور شد: امنیت همواره در همه انتخابات کشور برقرار بوده و حتی در ۸ سال دفاع مقدس نیز تمامی انتخابات در امنیت کامل برگزار شد و آنچه اهمیت بیشتری دارد سلامت انتخابات است. 

وی یادآور شد:انتخابات امسال ۴۱ امین انتخابات است و قرار است معتمدین مردم در این انتخابات، برگزیده شوند و اعتماد عمومی مردم به ما بسیار مهم است و ما باید نشان بدهیم به همه نگاه یکسان داریم. 

معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: فرمانداران و بخشداران بویژه در مناطقی که نگاه قومی هست، باید خیلی دقت کنند و بیاد داشته باشند نگاه جزیی اعتماد سوز است و در امر انتخابات دوست و برادر نداریم و همه را باید یکسان ببینیم و به یادداشته باشیم که انقلاب کردیم تا عدالت رعایت شود و ما امانتدار رأی و اعتماد مردم هستیم. 

وی با اشاره به اهمیت نقش همه ۴۷۵ فرماندار کشور در برگزاری انتخابات گفت: فرماندارن در پیشانی انتخابات قرار دارند و رفتار نماینده دولت مردمی, باید اعتماد ساز باشد تا مردم و کاندیداها به ما، به عنوان مجریان انتخابات اعتماد کامل داشته باشند و نمایندگان دولت باید مجری میاندار و امانتدار آرا مردم باشند و از آن صیانت کنند.  

غلامرضا با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن و نقش آفرینی در برگزار شکوهمند انتخابات گفت: نقش رسانه‌ها بسیار مهم است و می توانند بسیار از توطئه های دشمن را خنثی کنند. 

رئیس ستاد انتخابات کشور یادآور شد: ظرفیت رسانه ای کشورمان زیاد است و برگزاری جلسات منظم با اهالی رسانه برای خنثی سازی و مقابله با توطئه های دشمن و افزایش مشارکت انتخاباتی  مردم ضروری است. 

گفتنی است: سومین همایش منطقه ای آموزش انتخابات با حضور مدیران کل سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری،فناوری اطلاعات، فرمانداران و مسؤولان آموزش انتخابات استان های اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، قزوین، قم و مرکزی به  

به میزبانی استانداری اصفهان روزهای ۱۳و ۱۴ تیر در اصفهان برگزار می شود.

وی در پایان تأکید کرد: اگر به مواضع دشمن درباره انتخابات انجام شده در جمهوری نگاه کنیم، می‌بینیم یکی از راهبردهای اساسی که دشمن برای ضربه زدن به انتخابات عنوان می‌کند، تلاش برای عدم حضور و مشارکت مردم بوده و قطعاً آن چیزی که دشمن دنبال می‌کند و می‌خواهد را ما نباید دنبال کنیم.