به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز نوزدهم تیرماه در جلسه دیدار با سفیر مالزی با اشاره به سابقه 26 ساله خواهرخواندگی میان اصفهان و کوالالامپور گفت: در این سال‌ها ارتباط میان این دو شهر فراز و فرودهای متعددی داشته است، چنانکه گاهی در اوج بوده و گاهی نیز متوقف شده است.

او با ابراز امیدواری نسبت به اینکه حضور شهردار جدید کوالالامپور و سفیر جدید مالزی در ایران منجر به تقویت ارتباط میان اصفهان و کوالالامپور شود، افزود: اصفهان دارای ظرفیت‌های متعددی است که می‌تواند منجر به ایجاد روابط مفید در عرصه‌های مختلف تجاری، علمی، دانشگاهی، هنری و اقتصادی با شهر کوالالامپور و همچنین کشور مالزی شود.

شهردار اصفهان تقویت روابط میان اصفهان و کوالالامپور را از رویکردهای مدیریت شهری اصفهان دانست و با اشاره به بندهای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان دو شهر ادامه داد: ظرفیت‌های زیادی در این تفاهم‌نامه درج شده که می‌تواند در سایه ارتباط دو شهر بالفعل شده و تعاملات را به حداکثر ظرفیت خود برساند.

او ضمن دعوت از سفیر مالزی و شهردار جدید شهر کوالالامپور برای حضور در هفته فرهنگی اصفهان، تأکید کرد: شهر اصفهان از ظرفیت مناسبی برای تعامل با مالزی در زمینه برگزاری رویدادهای نمایشگاهی برخوردار است که مهم ترین آنها فضای نمایشگاه بین‌المللی است، لذا می‌توان درخصوص برگزاری نمایشگاهی در اصفهان با رویکرد معرفی ظرفیت‌های مالزی و یا برگزاری نمایشگاهی در کوالالامپور برای معرفی ظرفیت‌های اصفهان برنامه ریزی کرد.

او معرفی رویدادهای فرهنگی و آشنایی با تورهای گردشگری برای مراودات بیشتر را از ثمرات برگزاری این نمایشگاه‌ها دانست و اظهار کرد: دلایل زیادی برای اقدامات مشترک میان این دو شهر خواهرخوانده وجود دارد که امیدواریم این دیدار نقطه آغاز مجددی در دوره جدید روابط میان اصفهان و کوالالامپور باشد.

اصفهان_محسن راعی