به گزارش اکونا پرس،

مهدی کوهی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در این جلسه  با اشاره به خدمات بیش از نیم قرنی این شرکت به عنوان مادر صنعت فولاد کشور گفت : این مجتمع عظیم صنعتی با تولید و عرضه محصولات فولادی با کیفیت از جمله ریل ملی در توسعه حمل و نقل ریلی کشور به عنوان یک زیرساخت مهم ، نقش آفرین بوده و خدمات رسانی به صنعت کشور را تداوم بخشیده است .

وی برخی مشکلات و چالش های خاص ذوب آهن اصفهان از جمله در موضوع تامین مواد اولیه که به واسطه نوع تکنولوژی و شیوه تولید فولاد می باشد ، مسائل مربوط به امور بانکی، مالیاتی، بورسی و هزینه های تامین مالی و همچنین عوارض صادراتی را مطرح نمود .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان حمایت وزارت اقتصاد از شرکت های بزرگ که تاثیر بسزایی در عملکرد بازار سرمایه دارند را بسیار مهم دانست و اظهار داشت :  رونق و توسعه اقتصادی کشور مستلزم حمایت از صنایع بزرگ همچون ذوب آهن اصفهان می باشد و لذا توجه بیشتر به رفع تنگناهای موجود در این زمینه ضروری است .  

وزیر امور اقتصاد و دارائی نیز ضمن استقبال از نقطه نظرات طرح شده در نشست مقرر نمود که این جلسات بطور اختصاصی برای صنایع برگزار شود . همچنین پیشنهادات این صنایع دریافت و در حیطه وزارت متبوع و یا هیات دولت مطرح ، بررسی و تصمیم گیری شود .

 

اصفهان_محسن راعی