به گزارش اکونا پرس،

حسین اکبریان با بیان اینکه با تحلیل هیدرولیکی شبکه توزیع آب توانستیم آب شرب مورد نیاز مشترکین در سطح استان را به صورت عادلانه و پایدار تامین کنیم، گفت: در تابستان سال جاری تنها به دلیل وقوع چندین حادثه غیرمترقبه در شبکه توزیع آب، بعضا مشترکین با افت فشار آب مواجه شدند و به غیر از آن، آب شرب مردم در فصل تابستان در شهرها و روستاهای استان به صورت پایدار تامین شد.

وی افزود: در صدد هستیم با بهره مندی از سیستم تله متری در تاسیسات، تحلیل هیدرولیکی شبکه آب، رفع اختلالات هیدرولیکی شبکه های آب در مناطق، نشت یابی شبکه و خطوط انتقال آب و اصلاح شبکه های فرسوده، دسترسی مردم به آب شرب را برای همیشه به صورت پایدار و عادلانه هموار سازیم.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان این که در سال جاری موضوع جهاد مخزن سازی با قوت در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: به رغم این که هم اکنون آبفای استان اصفهان با کمبود ظرفیت مخازن آب مواجه هست اما تمام تلاش ها برای استفاده از حداکثر ظرفیت مخازن آب دردستور کار قرار دارد.

اکبریان به تامین آب شرب روستاها در قالب طرح جهاد آبرسانی پرداخت و اظهار داشت: در صدد هستیم طی دو سال آینده 100 روستا در استان اصفهان را در فاز دوم طرح جهاد آبرسانی از آب شرب سالم و بهداشتی بهرمند سازیم، این درحالیست که در حال حاضر طرح جهاد آبرسانی در 3 شهرستان نایین، سمیرم و فریدونشهر درحال اجرا است.

وی به برنامه های این شرکت برای رفع ناترازی سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ اشاره کرد.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان همچنین خواستار تکمیل طرح های آبرسانی به مناطق غربی و جنوبی استان و شهرستان های بادرود، نطنز و اردستان شد و تاکید کرد: سرعت اجرای پروژه های فاضلاب نیز در سطح استان بیشتر شود.

وی در ادامه این نشست اظهار داشت: پیگیری اخذ تسهیلات ماده 56 و جذب به موقع اعتبارات عمرانی و سوق دادن این اعتبارات به سمت اجرای پروژه ها در دستور کار معاونت ها قرار دارد.

اکبریان به ساماندهی املاک، شناسایی املاک مازاد و اجرای مدون برنامه مدیریت دارایی های فیزیکی این شرکت اشاره و بر پرداخت به موقع حقوق و معوقات کارکنان برون سپار شرکت تاکید کرد.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان در ادامه به ارتقا و بهبود نرم افزارها و استفاده کاربردی از این برنامه ها اشاره و گفت: استفاده از نرم افزار GIS به منظور تحلیل و اطلاع از کارکرد و وضعیت تاسیسات در حال بهره برداری و در حال ساخت در سطح استان و بررسی و عملیاتی نمودن راه کارهای افزایش درآمدی شرکت از جمله کشف و پیگیری انشعابات غیر مجاز و پیمایش انشعابات آب مورد توجه مدیران و روسای ادارات قراردارد.

وی در پایان به تهیه چارت سایه و استفاده از توان نیروهای داخلی شرکت و مکانیزه نمودن فرآیند استفاده از امکانات رفاهی برای پرسنل اشاره و گفت: جانشین پروری، بهره گیری از ظرفیت و توان جوانان و بانوان شرکت از جمله برنامه های مهم آبفای استان اصفهان محسوب می شود.