به گزارش اکونا پرس،

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به تاکید وزارت نیرو در تابستان سال جاری مبنی بر صرفه جویی ادارات در مصرف انرژی گفت: در 11 منطقه آبفای استان اصفهان از انرژی خورشیدی استفاده می شود به طوری که در نهایت از این طریق 45 کیلو وات انرژی در راستای توسعه پایدار در ادارات آبفای استان تولید می شود .

حسین اکبریان به برخی دیگر از اقدامات آبفای استان اصفهان در راستای رعایت موازین مدیریت انرژی پرداخت و تصریح کرد: با توجه به بالا بودن تعداد اتاق ها در ادارات و نیاز به روشنایی این اماکن، ازلامپ و چراغ روشنایی LED، که در حال حاضر آخرین نسل تکنولوژی روشنایی هستند استفاده می شود این در حالیست که لامپ LED در مقایسه با لامپ رشته ای، 85 درصد انرژی برق کمتری مصرف می کند. همچنین دوجداره کردن پنجره ها و استفاده از پشم سنگ برای عایق سازی دیوارها به منظور کاهش هدر رفت انرژی در برخی از ساختمان ها از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این شرکت است.

وی به حذف پروژکتورهای روشنایی پر مصرف در معابر و در امور حفاظتی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: جایگزین نمودن پروژکتورهای مجهز به لامپ های LEDو نیز استفاده از سنسورهای روشنایی هوشمند در محل های کم تردد از جمله دیگر اقدامات در راستای کاهش مصرف انرژی برق در ادارات بوده است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان به مصرف بهینه انرژی برق در تاسیسات آبفا اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: استفاده از سیستم های هوشمند حرارتی، درایو و تله متری در تاسیسات در کاهش مصرف انرژی برق موثر بوده و توانسته در جلوگیری از هدر رفت انرژی اثر گذار باشد.

اکبریان با بیان اینکه اجرای ممیزی انرژی ساختمان به منظور شناسایی محل های اتلاف انرژی و ایرادات و اشکالات در نحوه مصرف انرژی موثر بوده است بیان کرد: با اجرای ممیزی انرژی ساختمان در ادرات آبفای استان اصفهان راهکارهای اصلاحی در خصوص مصرف بهینه انرژی برق در بخش های مختلف در دستور کار قرار گرفت این در حالیست که کنترل و نظارت بر مصارف زاید انرژی نیز اعمال شد.

وی در راستای اجرای ممیزی انرژی ساختمان به منظور شناسایی محل های اتلاف انرژی افزود: استفاده از درب اتوماتیک در ورودی ساختمان اداره جهت جلوگیری از هدر رفت انرژی با توجه به شرایط وفضای محیط کار عملیاتی شد و همچنین سعی شد از سرد کننده ها و یا گرم کننده های مناسب و کارآمد استفاده شود .