به گزارش اکونا پرس،

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه در فاز اول این طرح عملیات اجرای 361 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در دستور کار قرار گرفت اظهار داشت: تاکنون بیش از 152 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در 3 شهرستان نایین ، سمیرم و فریدونشهر اجرا شده است و به دنبال اجرای این عملیات 38 روستا از آب شرب پایدار بهره مند شدند.

حسین اکبریان افزود: در این پروژه عملیات 9 باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت 3950 متر مکعب در حال انجام بوده که از این میزان 7 باب مخزن با ظرفیت 1950 متر مکعب دارای پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد وخاکبرداری 2 باب مخزن 1000 متر مکعبی به اتمام رسیده است.

وی گفت: فاز اول طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان با اعتباری بالغ بر هزار و 640 میلیارد ریال با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه در دست اجرا است که اکنون به پیشرفت 48درصدی رسیده است.

وی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی در روستاهای استان اصفهان تصریح کرد: در فاز اول این طرح عملیات آبرسانی پایدار به 97 روستا در 3 شهرستان نایین ، سمیرم و فریدونشهر در حال اجراست این در حالیست که در فاز دوم این طرح مقرر گردید 200 روستا با اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیارد ریال از آب شرب پایدار بهره مند شوند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: در فاز دوم این طرح مقرر گردید به منظور برخورداری روستاهای دارای تنش آبی و محروم سطح استان اجرای 520 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع ، 20 باب مخزن با ظرفیت 12 هزار متر مکعب و 14 ایستگاه پمپاژ آب عملیاتی شود.