به گزارش اکونا پرس،

در این مراسم که با حضور علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان و کمال حیدری رئیس سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار شد، مدیر هفتمین ‌المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران این رویداد را فرصتی برای آغاز یک کار بزرگ دانست و گفت: باید به این ‌نکته توجه داشت که به دست آوردن مقام اول یا آخر اهمیت زیادی ندارد، آنچه مهم ‌است گردهمایی و تلاش مستمر نوجوانان برای به منصه ظهور درآوردن استعدادهای نهفته در وجودشان است.

وحید ملتجی برگزاری این رویداد در اصفهان را فرصتی برای آشنایی نوجوانان با فرهنگ و هنر این شهر دانست و افزود: خوشبختانه این رویداد در سال جاری به صورت مستقل از جشنواره کودک برگزار می‌شود. همچنین این مژده را می‌دهیم که جشنواره کودک و المپیاد در سال آینده با تغییراتی قابل توجه همراه خواهد بود.

ارتقای کیفی المپیاد فیلم‌سازی، از هنر به علم

مدیر اجرایی هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران هم گفت: با توجه به استقبال و اهمیت المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران، تصمیم بر آن شده است تا این رویداد در حد و اندازه المپیادهای علمی برگزار شود.

میثم بکتاشیان با اشاره به روند سخت‌گیرانه انتخاب نوجوانان حاضر در این المپیاد، افزود: این نوجوانان از میان بیش از هزار نفر شرکت کننده برگزیده شده‌اند تا فیلم بسازند. بنابراین آنها نقش بسزایی در آینده سینمای ایران دارند.

صبور و دغدغه مند باشید

در ادامه، کارگردان و یکی از مربیان گروه‌های حاضر در المپیاد خطاب به نوجوانان المپیادی گفت: راهی که شما انتخاب کرده‌اید راهی سخت و طاقت فرسا است، اما خسته نشوید و ادامه دهید. شما باید همانند بسیاری از کارگردانان بزرگ سینمای ایران صبوری پیشه کنید و از هم‌اکنون تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید در رسته کارگردان‌های دغدغه‌مند کشور باشید یا اینکه مایل هستید تا در سینمای بدنه فعالیت کنید.

محمد علی باشه‌آهنگر افزود: هنر امری ذاتی و طاقت فرساست. نیاز به اطلاعات به‌روز، تجربه زیسته و به کارگیری علم و اطلاعات نوین در غالب سینما دارد. به همین خاطر، تلاش کنید تا همواره بر دانش خود بیافزایید.

لیلی عاج، کارگردان فیلم سینماییِ سرهنگ ثریا و از دیگر مربیان حاضر در المپیاد نیز با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم چراغی که اکنون در دل بچه‌ها روشن شده خاموش شود، از مسئولان ذیربط درخواست کرد تا با توجه ویژه به ادامه‌دار بودن این رویداد، مسیر فعالیت نوجوانان را هموار کنند.