به گزارش اکونا پرس،

ناصر اکبری با بیان این نکته که پیشگیری از وقوع حادثه مسئله بسیار مهمی است که بایدهمه مدیران در شرکت‌های آب و فاضلاب به آن توجه داشته باشند، گفت: دفاتر Hseباید در شرکت‌های خود اثر گذار باشند و نقش پررنگی را ایفا کنند و مرزبندی های مناسب بین واحد‌ها و تهیه و تدوین نظام نامه ایمنی در هر شرکت از الزامات شرکت‌های آب و فاضلاب می‌باشد.

وی همچنین در این نشست ضمن بیان تجربیاتی از حوادث مرتبط با صنعت آبفا ، خواستار توجه ویژه به بحث آموزش و انتقال تجربیات میان دفاتر HSE شرکت‌های آب و فاضلاب و تعیین نماینده HSE در کارگاه‌ها شد.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان نیز در این نشست بر لزوم توجه به رعایت نکات ایمنی در کارگاه‌‌ها و پروژه‌های اجرایی و همچنین مستندسازی فرآیندها تاکید کرد و احصای ریسک‌های ماشین‌آلات در فرآیندهای شرکت‌ها و توجه ویژه به موضوع HSE را موضوعات مهمی بر شمرد.

حسین اکبریان آموزش به پیمانکاران بهره‌برداری جهت پیشگیری از اتفاقات غیر مترقبه را یکی دیگر از موضوعات مهم بر شمرد و بر الزام شرکت‌ها بر توجه ویژه به سلامت نیروی انسانی تاکید کرد.

شایان ذکر است در این نشست ۲ روزه مسئوولین HSE شرکت های آب و فاضلاب استان های آذربایجان شرقی، تهران، چهارمحال و بختیاری، کردستان، کهگیلیویه و بویر احمد، گیلان، فارس، یزد، همدان، هرمزگان و مشهد حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خود در زمینه HSE پرداختند.