به گزارش اکونا پرس،

دکتر محمد رجالی با اشاره به انجام 10میلیون خدمات سرپایی در سال 1401در درمان مستقیم که شامل 5میلیون ویزیت تخصصی و فوق تخصصی و 5میلیون آزمایش و موارد پاراکلینیک است، گفت: همه خدمات درمانی در مراکزملکی بصورت رایگان ارائه می شود.

او افزود: مراکز ملکی تامین اجتماعی شامل 3 بیمارستان، 28 درمانگاه تخصصی با 900تخت، قریب به 80هزار بستری و انجام بیش از 48هزار جراحی را پشتیبانی کرده اند که با توجه به جمعیت بالای بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان اصفهان و تعداد مراجعان، هزینه های قابل توجهی به بخش درمان تحمیل می شود.

انجام 300 عمل جراحی قلب در بیمارستان شریعتی

رجالی با اذعان به رشد18درصدی عملکرد در 1401 نسبت به 1400، گفت: در سال 1401، بین 5تا7هزار مورد بستری و جراحی بیشتر از سال 1400 داشته ایم. همچنین، در 9 ماهه اول امسال، افزایش 8درصدی بستری را نسبت به زمان مشابه سال قبل داشتیم و پوشش این خدمات توسط مراکز تامین اجتماعی به کاهش هزینه های درمان افراد جامعه کمک می کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان، راه اندازی بخش جراحی قلب بیمارستان شریعتی با توجه به جمعیت بیمه شده استان را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: انجام بیش از سیصد عمل جراحی قلب در این بیمارستان خدمت بزرگی به افراد تحت پوشش و افزایش امید به زندگی است.

او با بیان اینکه سالانه 9 تا 10میلیارد تومان هزینه جراحی قلب داریم، از راه اندازی آنژیوپلاستی در کنار جراحی قلب در بیمارستان شریعتی خبر داد و یادآور شد: بسیاری از عارضه های قلبی در بخش آنژیوپلاستی درمان می شود.

به روز شدن امکانات جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان شریعتی

به گفته دکتر رجالی، تجهیزات اتاق عمل خاص جراحی اعصاب در بیمارستان شریعتی نوسازی و به روز شده است و با توجه به دستگاه های جدیدی که خریداری و نصب شده است، امکان جراحی مغز در سطح فوق تخصص در اصفهان قابل انجام است و نیازی به اعزام بیماران به تهران نیست که این عامل نیز درکاهش بار مالی بیمه شدگان تاثیر قابل توجهی دارد.

او ادامه داد: دو اتاق عمل جراحی قلب در بیمارستان شریعتی فعال هستند و برنامه ریزی به منظور توسعه اتاق های عمل انجام شده است که می تواند صف انتظار بیماران را کاهش دهد. ضمن آنکه بازسازی و نوسازی مراکز ملکی و هر3 بیمارستان از 2سال گذشته آغاز شده و پیشرفت 80درصدی داشته است. سال آینده بخش های مختلف هر 3 بیمارستان مطابق استانداردهای وزارت بهداشت کامل خواهد شد. نصب تجهیزات سنگ شکن و سیتی اسکن نیز با هدف خدمت رسانی به مخاطبان بیشتر پیگیری شده است.

تیم مقیم متخصص زنان و اتاق های مجهز و لوکس زایمان

دکتررجالی، به روز شدن بخش زایمان بیمارستانهای شریعتی وغرضی با احداث اتاق های مجهز و لوکس را از موارد شایان توجه در ایجاد حس آرامش به بیمار عنوان کرد و گفت: تیم متخصص زایمان بصورت مقیم و 24 ساعته در این بخش فعال هستند. البته احتمالا به دلایل کاهش رشد جمعیت، تعداد مراجعان روند کاهشی داشته است. بر این اساس، ما محدودیتی در پذیرش بیماران نداریم و مادرانی که در طول بارداری در مراکز درمانی دیگری بوده اند، امکان پذیرش آنها برای زایمان تحت نظر متخصصان زنان و زایمان در مراکز تامین اجتماعی وجود دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان از دریافت مجوز احداث بیمارستان 500تختخوابی در شهرک شهید کشوری خبر داد و گفت: به دلیل پرهزینه بودن پروسه بیمارستان، به حدود 6تا9هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که خوشبختانه مصوب شده و با توجه به کارهای مطالعاتی، اگر بتوانیم 5 تا 7 سال آینده این بیمارستان را وارد سیکل خدمات نماییم، امکان پوشش بیشتری از بیماران فراهم می گردد.

او در ادامه افزود: نوسازی درمانگاه شهید برهانیان و احداث درمانگاه ملکوتی در میدان قدس در رده درمانگاه های بزرگ کشور است که با اعتبار 200میلیارد تومان در سال آینده اجرا خواهد شد. همچنین، ساخت درمانگاه دیگری با زیربنای 2500مترمربع از سال آینده در فریدونشهرآغاز خواهد شد.

دکتر رجالی در صحبت از ساخت مراکز درمانی جدید دیگری در سطح استان اصفهان، از ساخت درمانگاهی در پیربکران که زمین آن بصورت رایگان در اختیار تامین اجتماعی قرار گرفته، احداث درمانگاه سطح یک در فولادشهر اصفهان با زمینی که توسط سازمان عمران فولادشهر تحویل شده است و ساخت درمانگاه در شهر هرند که موافقت آن گرفته شده، خبر داد و افزود: در بخش سرپایی، زمین احداث درمانگاه جدیدی در شاهین شهر تحویل شده و سال آینده مراحل اجرایی آن آغاز می شود.

پوشش سالانه تا سقف ۵۰ میلیون تومان هزینه 107 بیماری صعب العلاج

او با اشاره به اینکه تامین اجتماعی بزرگترین خریدار درمان در کشور و دومین ارائه کننده درمان مستقیم است، از قرارداد با 4هزار مرکز درمانی غیرمستقیم در استان اصفهان خبر داد و گفت: پوشش 107بیماری صعب العلاج که در رأس آنها انواع سرطانها هستند، از دیگر اقدامات دولت سیزدهم است که با تاسیس صندوق خاص، سالانه 50 میلیون هزینه 107 بیماری صعب العلاج پوشش داده می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان از پذیرش و آموزش صد دانشجوی پزشکی در سال و همچنین دانشجویان پرستاری و کارشناسان اتاق عمل با همکاری دانشگاه آزاد نجف آباد خبرداد و گفت: 25سالانه درصد پزشکان در درمان تامین اجتماعی آموزش می بینند.