به گزارش اکونا پرس،

حسین اکبریان با بیان این که در سال ۱۳۵۷ طول خطوط شبکه توزیع آب استان اصفهان ۱۲۶۰ کیلومتر بوده گفت: این عدد تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ به ۱۷۷۲۱ کیلومتر رسیده که افزایش 14 برابری را در پی داشته است، همچنین طول خطوط انتقال آب در استان اصفهان و در ابتدای انقلاب اسلامی ۱۵۰ کیلومتر بوده که با افزایش 37 برابری در مجموع به ۵۵۹۳ کیلومتر رسیده است‌.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان خاطرنشان کرد: حجم مخازن آب در مدار در ابتدای انقلاب اسلامی ۳۵ هزار متر مکعب بوده که این عدد در پایان دی ماه سال جاری به یک میلیون و ۱۴۲ هزار و ۹۱۸ متر مکعب رسیده است که یک میلیون و 107 هزار و 918 متر مکعب به ظرفیت مخازن آب در مدار استان اصفهان در طول حیات انقلاب اسلامی ایران افزوده شده است.

اکبریان با اشاره به این که تعداد انشعابات آب واگذار شده در بخش آب در ابتدای انقلاب ۱۱۴ هزار فقره بوده است، بیان کرد: این تعداد در سال جاری به یک میلیون و ۴۷۴ هزار و ۵۲۴ فقره رسیده است، همچنین شهرهای تحت پوشش خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز از ۱۰ شهر به ۱۰۰ شهر رسیده است.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان افزود: 4 تصفیه خانه آب نیز در طول این 45 سال گذشت از انقلاب اسلامی در استان اصفهان تاسیس و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

گفتنی است هم اکنون ۱۰۰ شهر و ۹۶۳ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان قرار دارند.