به گزارش اکونا پرس،

در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پالایش نفت اصفهان که با حضور بیش از ۷۷ درصد سهامداران برگزارشد، سرمایه‌گذاری شرکت پالایش نفت اصفهان از ۲۲۷ به ۳۷۱ هزار میلیارد ریال معادل ۶۴.۴۳ درصد از محل سود تقسیم نشده اندوخته طرح توسعه و از طریق صدور سهام جدید مورد تصویب قرار گرفت.

در این مراسم  مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به بهره برداری از ۱۲۷ پروژه دراین شرکت گفت: ۱۲ استراتژی  را در چشم انداز  هلدینگ پتروپالایش اصفهان دنبال می‌کنیم، اولویت ما برنامه‌های توسعه پایدار است که با محوریت محیط زیست، اخلاق و اقتصاد انجام میشود.

دکتر محسن قدیری، با اشاره به اینکه  با اصلاحات انجام شده سود این شرکت در ۶ ماه امسال به ۳۱.۸ همت رسید و تا پایان سال به ۴۰ همت خواهد رسید گفت: با برنامه‌ریزی در دستور کار تا سال ۱۴۰۵به تولید ۳۱.۶ میلیون لیتر در روز بنزین و ۳۲.۸ میلیون لیتر در روز گازوئیل برسیم. 

وی با اشاره به خرید پالایشگاه دست دوم ۱۲۰ هزار بشکه‌ای گفت: این پالایشگاه در حال حمل به ایران است، ۲۵ میلیون یورو برای این امر تخصیص یافته است که ۱۳ میلیون هزینه خود پالایشگاه و ۱۲ میلیون یورو هزینه حمل است که یا در اصفهان و یا در هرمزگان نصب خواهد شد.

وی در خصوص شرکت راهبر ترابر نیز گفت: این شرکت ۲۰۰ خودروی ملکی دارد و برای حمل و نقل ریلی، دریایی و جاده‌ای برنامه ریزی داریم  و با احداث خط آهن تا ۱۰میلیون تن حمل و نقل با ریل انجام خواهد شد.

قدیری گفت: شرکت مشعل پویا تا ۹۵ درصد تجهیزات را در این هلدینگ تولید خواهد کرد و با ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در این زمینه همکاری دارد افزود: شرکت مشعل پویا در حال ساخت سیستم کنترل ایرانی است .

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۸ هزار میلیارد تومان پروژه در هلدینگ پتروپالایش اصفهان در حال ساخت است گفت:  نیروگاه یک هزار مگاواتی در ۳۲هزار متر مربع به همت مشعل پویا در حال انجام است، که تا سال آینده ۵۰۰ مگاوات برق را تحویل شبکه خواهد داد.

قدیری با بیان اینکه واحد KHT  برای اولین بار در ایران گوگرد را به یک پی پی ام می‌رساند، ادامه داد: این پروژه حدود ۷۸ درصد پیشرفت داشته و برای ۵۰۰ نفر اشتغال زایی شده است.

وی با اشاره به اینکه  برخی از پروژه‌ها را در استان هرمزگان اجرایی خواهیم کرد و در این زمینه  افزود:طرح RHU و RFCC در دست اجرا است، این پروژه‌ها ۱۹ درصد پیشرفت دارد و این در حالی است که این پروژه‌ها حدود ۱۵ سال معطل مانده بودند.اما با نظر مثبت هیات مدیرها این طرح ها فعال شدنند.

قدیری با بیان اینکه پارک گوگردی برای اولین بار در ایران و در هلدینگ پتروپالایش اصفهان در حال انجام است، گفت: تمام طراحی‌های این پروژه انجام شده، برخی از دستگاه‌های خریداری شده که به زودی نصب خواهد شد و ۱۰ محصول با ارزش را تولید خواهیم کرد در در سال ۳ همت سوددهی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در مجموعه فرقی بین زنان و مردان وجود ندارد، گفت: برای اولین بار در ایران و در شرکت اکسیر ایران حاصل مدیریت زنان سه واحد الکل چرب در دست بهره برداری است که در زنجیره ارزش شوینده‌ها قرار دارد، واردات کشور در این زمینه سالانه ۷۰ هزار تن است و اولین واحد اکسیر ایرانیان ۵۰ هزار تن تولید خواهد داشت و نسل جدید شوینده‌ها را تولید خواهیم کرد.

۳ هزار تله بخار درپتروپالایش اصفهان اصلاح و نوسازی شده است 

وی با بیان اینکه در هلدینگ پترو پالایش اصفهان  ودرحوزه کاهش مصرف انرژی ۳ هزار تله بخار  اصلاح و نوسازی شده است، افزود: ما رتبه نخست ذخیره سازی انرژی را در بین شرکت‌های پالایشی به خود اختصاص دادیم.

قدیری ادامه داد: در حوزه آب نیز ۲۳ پروژه را در دستور کار داریم که وابستگی ما به آب شرب را به صفر خواهند رساند و باید توجه داشت که مخازنی را ساخته‌ایم که امکان ذخیره یک ماه آب را در پالایشگاه اصفهان دارد.

وی تصریح کرد: امسال هلدینگ پتروپالایش اصفهان به دلیل عملکرد خوبی که داشته است نه وام و نه اوراق مشارکت نداشته است و پروژه ها بدون مشکل اجرایی شدند.

محمد سیدی،رییس هیات مدیره  هلدینگ پترو پالایش اصفهان نیز درباره اقدامات انجام شده برای سود آوری پترو شیمی اصفهان گفت:در دوره های قبل پالایشگاه ازاین شرکت زمانی که به صورت خصوصی اداره می شد طلب ۳۰۰میلیارد تومانی داشت که پرداخت نشده بود،البته اصل این بدهی پرداخت شد اما با خرید پتروشیمی توسط پالایشگاه اصفهان مشکلات مالی در مورد دریافت خسارت و مطالبات مطرح بود که باید این مورد توسط سهامداران حل شود تا گزارش حسابرسی پترو شیمی دچار مشکل نشود ،اگر این مورد برطرف گردد بحث افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی از محل زمین ها پیگیری میشود.

سودمالی پالایشگاه اصفهان از سال ۹۹ تا ۱۴۰۲ رشد قابل توجهی داشته است

معاون امور مالی، بودجه و سرمایه گذاری هلدینگ پتروپالایش اصفهان و منشی مجمع عمومی نیز با اشاره به اینکه افزایش سرمایه به منظور استفاده از تخفیف ۵ درصد ی نفت خام و استفاده از معافیت مالی است:  در این مجمع ۱۴۴ هزار میلیارد ریال از سود اندوخته‌ای که برای تنخواه بود، به افزایش سرمایه اختصاص یافت.

صاحب ارجمند، گفت: در مجمع عمومی ۳۰ تیر ماه امسال ۴۰ درصد از سود خالص سال ۱۴۰۱ به طرح توسعه شرکت اختصاص یافت و  این  افزایش سرمایه برای اجرای پروژه‌ها و تکمیل پروژه RHU استفاده خواهد شد که نیاز به ۲۱ همت خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه سودمالی پالایشگاه اصفهان از سال ۹۹ تا ۱۴۰۲ رشد قابل توجهی داشته است، ادامه داد: پیش بینی سود و زیان برای سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۸ نیز برآورد شده است.

محمد سیدی، رییس هیات مدیره  هلدینگ پترو پالایش اصفهان نیز درباره اقدامات انجام شده برای سود آوری پترو شیمی اصفهان گفت:در دوره های قبل پالایشگاه ازاین شرکت زمانی که به صورت خصوصی اداره می شد طلب ۳۰۰میلیارد تومانی داشت که پرداخت نشده بود،البته اصل این بدهی پرداخت شد اما با خرید پتروشیمی توسط پالایشگاه اصفهان مشکلات مالی در مورد دریافت خسارت و مطالبات مطرح بود که باید این مورد توسط سهامداران حل شود تا گزارش حسابرسی پترو شیمی دچار مشکل نشود ،اگر این مورد برطرف گردد بحث افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی از محل زمین ها پیگیری میشود.

گزارش نهایی مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پالایش نفت اصفهان

گزارش مصوبات مجمع عمومی فوق‌العاده پالایشگاه اصفهان که به منظور افزایش سرمایه برگزار شده بود، به شرح زیر است...

پیرو ماده ۱۶۱ اصلاحیه قسمتی از قانون تجارت، مصوبه سال ۱۳۴۷ ابتدا گزارش هیأت مدیره برای افزایش سرمایه و سپس گزارش حسابرس قانونی در خصوص توجیه گزارش هیأت مدیره قرائت شد.

با توجه به پیشنهاد هیأت مدیره در خصوص افزایش سرمایه و همچنین دریافت مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار تهران طی مجور شماره ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ بعد از بررسی و اعمال نظر تصمیمات زیر گرفته شد.

افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۲۲۷ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۳۷۱ هزار میلیارد ریال معادل ۶۴.۴۳ درصد از محل سود تقسیم نشده اندوخته طرح توسعه و از طریق صدور سهام جدید مورد تصویب قرار گرفت. بر این اساس ۱۴۴ هزار میلیارد ریال از محل اندوخته طرح توسعه مجمع به هیأت مدیره شرکت اختیار داد که نسبت به افزایش سرمایه موضوع بند یک اقدام کند.

مقرر شد پس از تحقق افزایش سرمایه با رعایت مفاد قانون تجارت و قانون بازاراوراق بهادار نسبت به اصلاح ماده ۵ اساسنامه شرکت به شرح زیر و ثبت آن در اداره ثبت شرکت‌ها اقدام شود.

ماده ۵: میزان سرمایه و تعداد سهام سرمایه شرکت مبلغ ۳۷۱ هزار میلیارد ریال است که به ۳۷۱ میلیارد سهم عادی یک هزار ریالی با نام تقسیم شده و تماماً پرداخت شده است.

مجمع مقرر کرد پاره سهم‌های ایجادی در افزایش سرمایه مصوب شده به شرح بند یک فوق را تجمیع و توسط هیأت مدیره از طریق شرکت بورس و اوراق بهادار واگذار و بهای فروش سهام پس از کسر هزینه‌های مربوطه به حساب سهامداران منظور شود.

photo_2024-02-20_19-44-22

photo_2024-02-21_10-19-35